[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.6

Co dalej ze zniżką 70 proc. w PZU na stare auta?

Z dniem 19 grudnia PZU zmieniło zasady przyznawania zniżek na OC dla zabytkowych aut. Czy to koniec tańszego OC?

Zabytkowy samochód Zabytkowy samochód, fot. Grzegorz Czapski, Shutterstock

Jak pisaliśmy kilka dni temu, Polski Związek Motorowy opublikował dość lakoniczny komunikat, w którym poinformował o zmianach, jakie PZU zarządziło w sprawie zniżek na polisę OC dla posiadaczy aut 25-letnich i starszych. Podniosła się ogromna wrzawa, bo przecież mówimy o zniżce sięgającej 70 procent.

Jak informował wówczas PZM, „zgodnie z decyzją PZU z dnia 14.12.2018r., od dnia 19.12.2018r.
ulegają zmianie zasady przyznawania zniżki na ubezpieczenie OC dla pojazdów zabytkowych.” Tylko tyle i aż tyle. Sprawa ma jednak ciąg dalszy.

Przez internet przetoczyła się zmasowana krytyka ubezpieczyciela, a temperaturę podgrzewał sam PZM, tłumacząc że zostali informacja zaskoczeni i będą walczyć o kontynuowanie programu. Po krótkim czasie Związek wystosował kolejny komunikat, w którym winę za całe zło przypisuje właśnie PZU.

REKLAMA

REKLAMA

Czytamy w tym oświadczeniu, że:

„Zniżki w OC były oparte o jednostronną decyzję PZU. Nie było żadnej umowy ani porozumienia z PZM. Nie było i nie ma żadnego „partnerstwa PZU-PZM”. Teraz PZU tę swoją decyzję po prostu arbitralnie zmienił.”

Dalej PZM pisze:

„Bardzo przepraszamy wszystkich, którzy wstąpili do klubów PZM w celu uzyskania takiej zniżki, a nie będą mogli z niej skorzystać, jednak podkreślamy, że nie mieliśmy ŻADNEGO wpływu na decyzję ubezpieczyciela.”

Fakt jest bowiem taki, że PZM w pewnym sensie wykorzystał zniżki oferowane przez PZU członkom klubu PZM, reklamując swoje – płatne – usługi SOS PZMot. Członkowie SOS PZMot, posiadający 25-letnie auto, otrzymywali bowiem specjalne karty, które uprawniały do otrzymania 70-procentowej zniżki na OC.

Zobacz także: 30-dniowe polisy OC pod lupą UFG

I o ile zamysł zniżki dla posiadaczy starych, zabytkowych aut był świetny, tak życie pokazało, że doszło do absurdu, w którym wystarczyło kupić 25-letni wrak na kołach, żeby płacić mniej za obowiązkowe ubezpieczenie. Ze wspieraniem ochrony zabytkowych pojazdów ma to niewiele wspólnego.

Oświadczenie PZM kończy się w tych trzech zdaniach:

„Nie mogliśmy nikogo uprzedzić, gdyż nikt nie uprzedził nas. O zmianach dowiedzieliśmy się we wtorek 18.12.2018 od naszych członków i od agentów PZU. Ubezpieczyciel o swojej decyzji z 14 grudnia nie raczył powiadomić nikogo w PZM.”

REKLAMA

No dobrze, a co na to sami zainteresowani, na których głowy posypały się srogie gromy? PZU zabrało również głos w tej sprawie, mocno uspokajając sytuację. Czytamy w komunikacie, że:

„Właściciele unikatowych pojazdów będą mogli nadal korzystać ze zniżki. Zniżka będzie przysługiwała na ubezpieczenie pojazdów zabytkowych, posiadających żółte tablice rejestracyjne.”

Tyle już wiedzieliśmy z pierwotnego komunikatu. Czytamy jednak dalej:

"Warto podkreślić, że klienci, którzy otrzymali zniżkę od PZU w poprzednich latach, utrzymają ją przy wznowieniu umowy ubezpieczenia."

I to wydaje się być uczciwym podejściem do sprawy. Kto już zniżkę wywalczył, ten ją utrzyma. Natomiast teraz PZU chce przywrócić „normalność” i sens swojej oferty, czyli ochronę pojazdów zabytkowych, a nie zdezelowanych 25-letnich wraków.

Kto zatem ma szansę na uzyskanie 70-proc. zniżki na OC w PZU? Po zmianach, które weszły w życie 19 grudnia, zniżka przysługiwać będzie właścicielom aut na żółtych, zabytkowych tablicach rejestracyjnych lub pojazdów spełniających przynajmniej jeden z poniższych warunków:

  • jest pojazdem zabytkowym w rozumieniu przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym – czyli pojazdem, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, a także pojazdem wpisanym do inwentarza muzealiów, zgodnie z odrębnymi przepisami;
  • jest pojazdem mającym co najmniej 25 lat i uznany jest przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij