Czym jest Corvette Z06? To obecnie najmocniejsza wersja w gamie modelu, a jej przeznaczeniem jest połączenie możliwości bardzo szybkiej jazdy po torze z codziennym przemieszczaniem się po drogach publicznych. O możliwościach Corvette Z06 wiele mówi fakt, że już bazowy model najnowszej Corvette Stingray dogonił osiągami poprzednią generację w wariancie ZR1, startując do „setki” w niewiele ponad 3 sekundy. W przypadku Z06 może być tylko lepiej. I rzeczywiście jest.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Corvette Z06 – silnik i napęd
Przypomnijmy na początek najważniejszą kwestię. W nowym Corvette silnik umieszczony jest centralnie i pracuje tuż za plecami kierowcy. I pasażera, rzecz jasna. Fani modelu musieli na to czekać przeszło pół wieku, kiedy to w 1964 pojawił się pierwszy z kilku prototypów z umieszczonym centralnie silnikiem – model XP-819. Nowa generacja Corvetty jest też najbardziej drapieżną ze wszystkich dotychczasowych, bowiem poziomem osiągów już w bazowej wersji plasuje się gdzieś w rejonach Porsche 911 czy Audi R8, natomiast kolejne wersje, w tym opisywana Z06, windują poziom w okolice rewiru kontrolowanego przez takie samochody, jak Porsche 911 GT3, a nawet Ferrari F8 Tributo czy McLaren 720S.

Do napędu Corvette Z06 wykorzystano wolnossący silnik V8 o pojemności 5,5 litra. Żadnego turbo, żadnego kompresora, a i tak moc sięga 670 KM, zaś moment obrotowy 623 Nm. Co ciekawe, maksymalna moc uzyskiwana jest przy zawrotnej prędkości obrotowej wału korbowego – 8400 obr./min. Odcięcie następuje niewiele później, bo przy 8600 obr./min. Dodajmy, że i moment obrotowy maksimum osiąga przy 6300 obr./min, czyniąc z serca Corvette Z06 wysokoobrotową maszynerię. Dodajmy, że maszyneria ta bardzo chętnie wkręca się na obroty, a sprint do 60 mil na godzine (96 km/h) zajmuje jej raptem 2,6 sekundy.