[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Cupra Formentor (Genewa 2019)

Cupra Formentor debiutuje na salonie samochodowym w Genewie. To drugi model marki.

Cupra Formentor (Genewa 2019) Cupra Formentor (Genewa 2019)

Hiszpańska marka Cupra powstała jako samodzielny twór rok temu. Dzisiaj natomiast jesteśmy świadkami premiery drugiego modelu, który dołącza do sprzedawanej już Cupry Ateca. Docelowo marka ma mieć w niedługim czasie aż siedem własnych modeli. Drugim jest właśnie Formentor.

Cupra Formentor – nazwa

Póki co Cupra Formentor jest wersją koncepcyjną, ale patrząc na zdjęcia nie możemy oprzeć się wrażeniu, że wersja produkcyjna różnić się będzie nieznacznie.

Jeśli chodzi o nazwę. Tradycyjnie dla Seata, a więc też dla marki-córki Cupry, nazwy modeli inspirowane są nazwami hiszpańskich miast. Tym razem padło na Przylądek Formentor, najpiękniejszy bodaj punkt widokowy Majorki. Kto był, ten wie jak jest tam pięknie. Kto nie był, może obejrzeć zdjęcia w internecie. Tymczasem wróćmy do samochodu.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

REKLAMA

Cupra Formentor (Genewa 2019) Cupra Formentor (Genewa 2019)

Cupra Formentor – napęd

Cupra Formentor ma być średniej wielkości SUV-em o – jak się okazuje – napędzie hybrydowym typu plug-in. Wcześniej spekulowano, że pod maskę trafi silnik Cupry Ateca o mocy 300 KM lub diesel biturbo ze Skody Kodiaq RS o mocy 240 KM.

Jak obiecuje producent, jest to jeden z najbardziej zaawansowanych systemów napędowych, zapewniających sportowe osiągi przy jednoczesnej oszczędności paliwa. Napęd łączy wysoką wydajność i moc hybrydowego systemu plug-in z mocą i wysokim momentem obrotowym silników elektrycznych. Całkowita moc układu to 240 KM. Jest ona dostarczana na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni DSG.

Inteligentny system zawieszenia DCC oraz blokada mechanizmu różnicowego wpłyną na zwiększenie możliwości układu napędowego. Dzięki zintegrowanej baterii systemu plug-in hybrid Cupra Formentor może natomiast pokonać w trybie elektrycznym nawet do 50 km, wg pomiarów w cyklu WLTP.

REKLAMA

Cupra Formentor (Genewa 2019) Cupra Formentor (Genewa 2019)

Cupra Formentor – stylistyka

Jeśli chodzi o wygląd nadwozia, Cupra Ateca prezentuje się bardzo rasowo. Z przodu uwagę zwracają skośne, agresywne klosze lamp schodzące się ku dużemu grillowi o ciekawym wzorze. Pod reflektorami umieszczono osobne, okrągłe klosze lamp przeciwmgielnych.

W rozbudowanym zderzaku wrażenie masywności zwiększają boczne wloty powietrza, poszerzające optycznie auto oraz duża powierzchnia wlotów powietrza u dołu zderzaka.

Tył samochodu, widoczny na jednym z pierwszych zdjęć, pokazuje równie rasową stylizację. Nie można oprzeć się wrażeniu podobieństwa do Alfy Romeo Stelvio, a gdzieś tam nawet do Kii Sportage. Bardziej jednak do Alfy.

REKLAMA

Cupra Formentor (Genewa 2019) Cupra Formentor (Genewa 2019)

Dobrze wyglądają nie tylko lampy, podobne do tych znanych z Seata Tarraco, ale przede wszystkim cztery końcówki wydechu i rozbudowany dyfuzor , a także potężny spoiler nad tylną szybą. Efektu całości dopełniają mocno poszerzone tylne błotniki.

Cupra Formentor – wnętrze

Na koniec kabina, gdzie poza sportową kierownicą o grubym wieńcu i mocno wyrzeźbionych fotelach na próżno szukać drapieżnych, sportowych akcentów. Trochę szkoda, że kokpit jest tak zachowawczo zaprojektowany, żeby nie powiedzieć smutny. Jest jednak szansa, że w modelu produkcyjnym styliści poprawią to niedopatrzenie.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij