[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Cupra Formentor (Genewa 2020)

Cupra Formentor debiutuje przy okazji salonu samochodowego w Genewie. To pierwszy model zbudowany wyłącznie dla marki Cupra.

Cupra Formentor Cupra Formentor

Cupra Formentor to pierwszy model marki opracowany nie na bazie modelu Seata. Jeśli chodzi o nazwę, to tradycyjnie dla Seata, a więc też dla marki-córki Cupry, nazwy modeli inspirowane są nazwami hiszpańskich miast.

Tym razem padło jednak nie tyle na miasto, co na przylądek Formentor, najpiękniejszy bodaj punkt widokowy Majorki. Kto był, ten wie jak jest tam urokliwie. Kto nie był, może obejrzeć zdjęcia w internecie. Tymczasem wróćmy do samochodu, debiutującego na odwołanych oficjalnie targach motoryzacyjnych w Genewie.

Cupra Formentor – nadwozie

Cupra Formentor prezentuje się bardzo rasowo. Z przodu uwagę zwracają skośne, agresywne klosze lamp schodzące się ku dużemu grillowi o ciekawym wzorze. Pod reflektorami umieszczono osobne, okrągłe klosze lamp przeciwmgielnych.

W rozbudowanym zderzaku wrażenie masywności zwiększają boczne wloty powietrza, poszerzające optycznie auto oraz duża powierzchnia wlotów powietrza u dołu zderzaka.

Cupra Formentor

Tył samochodu pokazuje równie rasową stylizację. Nie można oprzeć się wrażeniu podobieństwa do Alfy Romeo Stelvio, a gdzieś tam nawet do Kii Sportage. Bardziej jednak do Alfy.

Dobrze wyglądają nie tylko lampy, podobne do tych znanych z Seata Tarraco, ale przede wszystkim cztery końcówki wydechu i rozbudowany dyfuzor , a także potężny spoiler nad tylną szybą. Efektu całości dopełniają mocno poszerzone tylne błotniki.

Zobacz także: premiery Genewy 2020 - serwis specjalny

REKLAMA

Cupra Formentor ma 4 450 mm długości, 1 839 mm szerokości i 1 511 mm wysokości, dzięki czemu w samochodzie jest wystarczająco dużo przestrzeni dla pięciu pasażerów. Komfort zwiększa także rozstaw osi wynoszący 2 680 mm oraz bagażnik o pojemności 450 litrów.

Sportowy charakter pojazdu uwydatnia wydłużona maska, światła na całej szerokości tyłu auta oraz 19-calowe felgi aluminiowe – dostępne także w kolorze miedzianym – które skrywają 18-calowe hamulce Brembo.

Cupra Formentor

Cupra Formentor – wnętrze

Wnętrze pojazdu, dzięki zastosowanym wysokiej klasy materiałom, miedzianym detalom i akcentom o barwie ciemnego aluminium, nabiera oryginalnego charakteru, choć naszym zdaniem jest za mało sportowe.

Centralny punkt stanowi 12-calowy, panoramiczny ekran dotykowy zapewniający łączność z siecią. Cyfrowy kokpit dostarcza kierowcy wszystkich niezbędnych informacji, a także umożliwia dostęp do najważniejszych funkcji pojazdu.

Dzięki fotelom kubełkowym z naturalnej skóry, dostępnych w odcieniach Petrol Blue i Black, kierowca siedzi niżej, w bardziej ergonomicznej i sportowej pozycji. Prowadzenie samochodu ma być wygodniejsze również dzięki nowej kierownicy, na której znajdują się przycisk uruchamiania silnika oraz przełącznik wyboru trybu jazdy Cupra.

Zobacz także: elektryczny ID.3 to początek wysypu premier VW

REKLAMA

Cupra Formentor – silnik i napęd

Cupra Formentor zostanie wprowadzony na rynek z dwoma układami napędowymi do wyboru – spalinowym TSI oraz hybrydowym typu plug-in.

Pod maską samochodu znajdzie się 2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy TSI o mocy 310 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Rozwiązanie będzie wspomagane technologią 4Drive, która stale monitoruje parametry pojazdu i zachowanie kierowcy, aby dostarczać odpowiednią moc na właściwą oś.

Cupra Formentor idzie z duchem czasów i otrzyma także napęd hybrydowy typu plug-in. Tu znów znajdziemy układ zaprezentowany już w kilku modelach, m.in. Volkswagenie Golfie GTE czy pokazanej właśnie w Genewie Skodzie Octavii RS iV.

Cupra Formentor

System wykorzystuje 1,4-litrową jednostkę spalinową TSI o mocy 150 KM oraz silnik elektryczny o mocy 115 KM, zasilany przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh. Układ zapewnia łączną maksymalną moc na poziomie 245 KM, z momentem obrotowym wynoszącym 400 Nm. Dodatkowo pozwala na przejechanie ok. 50 km w trybie elektrycznym.

Obie wersje silników współgrają z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG pozwalającą na pewniejszą, szybszą i bardziej płynną zmianę biegu. Mechanizm oparto na technologii shift-by-wire – dźwignia zmiany biegów nie jest połączona ze skrzynią w sposób mechaniczny, a do sterowania wykorzystuje się sygnały elektroniczne.

Cupra Formentor trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, a dokładnie w czwartym kwartale 2020 roku.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA