Cupra Formentor – ekscytujący typ

Jakiś czas temu w ofercie marki Cupra pojawił się sportowo stylizowany crossover o groźnej nazwie Formentor. Dzisiaj jest on dostępny w różnych wersjach napędowych, również jako hybryda typu plug-in. Oto cała rodzina.

Cupra Formentor materiały prasowe
Cupra Formentor w popularnych wersjach może być napędzana silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM (napęd na przednie koła; do wyboru skrzynia biegów mechaniczna lub dwusprzęgłowa) lub 2.0 TSI o mocy 190 KM. Auto z tym drugim ma przekładnię DSG i napęd na cztery koła. Ceny Formentora startują od 119 400 zł.

Formentor jest pierwszym autem zaprojektowanym od podstaw przez inżynierów nowej marki. Jego odważny, wręcz krzykliwy design nadwozia od razu zwraca uwagę. Wystarczy spojrzeć na bardzo długą maskę, kabinę przesuniętą optycznie ku tyłowi, masywny tył oraz wyraźnie zaznaczone nadkola – takie połączenie kształtów karoserii sprawia, że Formentor jest jednym z najbardziej sportowo wyglądających SUV-ów na rynku.

Cupra Formentormateriały prasowe
Cupra Formentor

W parze z interesującą stylistyką idą osiągi. Początkowo Formentora oferowano tylko w bardzo mocnej, 310-konnej wersji VZ (skrót od słowa „veloz”, czyli po hiszpańsku „szybki”) i z napędem na cztery koła. Dzisiaj jednak jest on dostępny w aż ośmiu wersjach napędowych. Wybór jest szeroki – od podstawowej wyposażonej w jednostkę benzynową, przez odmiany hybrydowe typu plug-in po rasowo sportowe auto z silnikiem 5-cylindrowym. I w każdej z tych wersji Formentor ma tę samą cechę – wyjątkowy styl, na który składają się ostro stylizowane nadwozie, duże obręcze kół o oryginalnym wzorze, cztery końcówki wydechu (lub ich efektownie wyglądające atrapy), spojler na pokrywie bagażnika, a także ledowe reflektory.

Cupra Formentormateriały prasowe
Cupra Formentor

Seryjnie auto jest wyposażane w funkcję zmiany trybów jazdy, sportowe fotele ze zintegrowanym zagłówkiem i trójramienną kierownicę. Formentor w każdej odmianie ma też elementy typowe dla Cupry, a więc detale lakierowane w kolorze miedzi oraz oryginalne logo marki, wyglądem przypominające groźny plemienny tatuaż. Chociaż w wypadku Formentora – a także innych modeli Cupry – najważniejsze są dobre osiągi, świetne właściwości jezdne i zwracająca uwagę stylistyka, spełnia on wszystkie kryteria, według których można go nazwać wygodnym i praktycznym SUV-em.

Cupra Formentormateriały prasowe
Duży ekran systemu multimedialnego, sportowa kierownica, wysokiej klasy materiały – modele Cupry mają własny styl

Samochód ma nawet większy rozstaw osi niż rodzinna Cupra Ateca, wyróżnia się więc przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem. A jeżeli kierowcy zależy na systemach wspomagających, w cenniku znajdzie ich bogatą listę. Efektowna, przestronna i naszpikowana techniką – taka właśnie jest Cupra Formentor.

RODZINA CUPRY FORMENTORA:

Formentor VZ  – modele z oznaczeniem VZ są oferowane z silnikiem benzynowym o mocy 245 lub 310 KM. Ten pierwszy jest wyposażany w napęd na przednie koła, drugi – w napęd 4x4. Mocniejsza odmiana przyspiesza do setki w 4,9 sekundy.

Cupra Formentormateriały prasowe
Cupra Formentor

Formentor e-Hybrid – jako hybryda typu plug-in jest dostępny w dwóch wersjach mocy; zespół napędowy złożony z silnika 1.4 TSI i elektrycznego osiąga 204 KM lub 245 KM. Ta druga odmiana ma dopisek „VZ”.

Cupra Formentormateriały prasowe
Cupra Formentor

Formentor VZ5 – to jeden z ostatnich na świecie samochodów napędzanych silnikiem 5-cylindrowym. Ma on pojemność 2,5 l, moc 390 KM, 480 Nm momentu obrotowego i zapewnia autu przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy.

Cupra Formentormateriały prasowe
Cupra Formentor

 

zobacz galerię