REKLAMA

Cupra Formentor w dwóch hybrydowych wersjach

Cupra rozszerza ofertę swojego SUV-a Formentor o dwie wersje napędu hybrydowego. Będzie to Formentor e-Hybrid o mocy 204 KM oraz 245-konny Formentor VZ e-Hybrid.

Cupra Formentor e-Hybrid fot. materiały prasowe
Cupra Formentor e-Hybrid

Już w marcu do sprzedaży trafią dwa nowe warianty hybrydowe modelu Cupra Formentor. Chodzi o wersje e-Hybrid, dostępne w dwóch odmianach, różniących się poziomem mocy systemowej.

Cupra Formentor e-Hybrid: sportowe osiągi, zrównoważone spalanie

Obie hybrydowe wersje Formentora z napędem na przednią oś łączą 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM z jednostką elektryczną zapewniającą 115 KM. Energia elektryczna jest przechowywana w akumulatorach litowo-jonowych o łącznej pojemności 13kWh. W zależności od użytych rozwiązań technologicznych, pojazdy zapewniają moc systemową 204 lub 245 KM. Wersja Formentor e-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8-sekundy i rozpędza się maksymalnie do 205 km/h, natomiast wariant Formentor VZ e-Hybrid osiąga prędkość 100 km/h w 7 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

REKLAMA

Wykorzystanie napędu hybrydowego wpłynęło na znaczne obniżenie spalania Cupry. Zgodnie z wynikami testów WLTP, wynoszą one 1,2-1,4 l/100 km w przypadku Formentora e-Hybrid oraz 1,4-1,6 l/100 km dla Formentora VZ e-Hybrid. Akumulatory o łącznej pojemności 13 kWh pozwalają na bezemisyjne przejechanie ponad 50 km na jednym ładowaniu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Cupra Formentor e-Hybrid: praktyczne rozwiązania

Cupra Formentor e-Hybrid standardowo uruchamia się w trybie elektrycznym. Napęd przełącza się na tryb hybrydowy, gdy poziom naładowania akumulatora spada poniżej określonego poziomu lub gdy pojazd rozpędza się do 140 km/h. Kierowca może skorzystać z ustawień domyślnych w trybie Hybrid-Auto, który automatycznie optymalizuje zużycie energii lub wybrać jedną z trzech opcji dostępnych w trybie Hybrid-Manual: utrzymanie obecnego stanu naładowania, określenie, jakiego poziomu zakumulowanej energii samochód nie powinien przekroczyć oraz funkcję ładowania przy użyciu silnika spalinowego. Akumulatorem można zarządzać także zdalnie, za pomocą aplikacji mobilnej Cupra Connect.

Cupra Formentor e-Hybridfot. materiały prasowe
Cupra Formentor e-Hybrid

Podwozie samochodu zostało dostosowane do nowej wersji modelu i innego niż w wariantach spalinowych rozkładu masy. Ponadto, kolumny MacPhersona oraz wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi poprawiają komfort jazdy. W zależności od preferencji, klienci mogą również wybierać między 18- i 19-calowymi felgami kół.

Cupra Formentor eHYBRID ma 4 450 mm długości, 1 839 mm szerokości i 1 510 mm wysokości, dzięki czemu nad głowami pasażerów pozostaje odpowiednio dużo przestrzeni. Co więcej, rozstaw osi o wymiarze 2 680 mm zapewnia osobom siedzącym z tyłu dużo miejsca na nogi. Podróżni docenią również praktyczny bagażnik o pojemności 345 litrów.

Popularność hybryd rośnie

Hybrydowa Cupra Formentor wpisuje się w strategię marki oferowania modeli łączących napęd elektryczny ze sportowymi osiągami. Na rynku jest już dostępna hybrydowa Cupra Leon w wersji hatchback oraz Sportstourer, zaś na drugą połowę 2021 roku zaplanowano premierę dynamicznego miejskiego samochodu elektrycznego – Cupry el-Born.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA