[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Cupra Leon. Hybrydowy hot-hatch

Na salonie samochodowym w Genewie swoją premierę mieć będzie rasowy hot-hatch Cupra Leon. Klienci dostaną do wyboru aż cztery silniki.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Na chwilę przed premierą na salonie samochodowym w Genewie, należąca do Seata marka Cupra prezentuje model Cupra Leon, bazujący oczywiście na pokazanej niedawno nowej generacji Seata Leona. Auto zostało pokazane od razu jako hatchback oraz w wersji kombi.

Cupra Leon – silniki i napęd

Zacznijmy od tego, co najbardziej interesuje fanów hot-hatchy, czyli napędu. Bo tu, jak wspomnieliśmy już wyżej, do wyboru będą aż cztery wrianty, w tym wersja hybrydowa typu plug-in, znana z innych modeli Grupy Volkswagena.

I tak, pod maskę Cupry Leona trafi benzynowa jednostka TSI o pojemności 2 litrów, którą producent oferuje w trzech wersjach mocy. Poczynając od bazowego, wartości mocy i momentu obrotowego wyniosą:

  • 245 KM i 370 Nm
  • 300 KM i 400 Nm
  • 310 KM i 400 Nm – tylko wersja kombi

Zobacz także: gorące premiery Genewy 2020 - zapowiedź

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsze dwa silniki współpracować będą z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, która przeniesie moment obrotowy na koła przedniej osi, z wykorzystaniem elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.

Topowy dla Cupry Leona wariant 310-konny, zarezerwowany wyłącznie dla modelu z nadwoziem kombi, otrzyma natomiast napęd na cztery koła.

Jeśli chodzi o osiągi, producent podaje póki co jedną wartość, którą jest 4,8 sekundy potrzebne na wykonanie sprintu od 0 do 100 km/h. Maksymalna prędkość ma być z kolei ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Prawdopodobnie chodzi o topowy wariant.

Zobacz także: elektryczny ID.3 to początek wysypu premier VW

REKLAMA

Cupra Leon – hybryda plug-in

Wymieniliśmy dotychczas trzy rodzaje napędu, a dokładniej trzy poziomy mocy, czas więc na czwarty. Jest nim hybryda typu plug-in, o konfiguracji zapowiadanej także dla nowej Skody Octavii RS iV, która pojawi się także na salonie w Genewie.

Hybrydowym napędem Cupry Leona będzie połączenie 1,4-litrowego silnika benzynowego TSI, który współpracować będzie z silnikiem elektrycznym, czerpiącym energię z akumulatora litowo-jonowego, mieszczącego 13 kWh.

Maksymalna moc systemowa wynieść ma 245 KM, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm. Parametry nie rzucają na kolana, w porównaniu do lżejszych odmian benzynowych, ale w tym przypadku korzyści są zgoła inne.

Zobacz także: nowa, superszybka ładowarka do aut elektrycznych

REKLAMA

REKLAMA

Jedną z nich jest charakterystyka momentu obrotowego elektrycznego silnika, która pozwoli na wykonywanie dynamicznych przyspieszeń bez czekania na reakcję turbiny. Druga to z kolei możliwość pokonania większego dystansu wyłącznie w trybie bezemisyjnym.

W przypadku Cupry Leona będzie to nawet 60 kilometrów, według cyklu WLTP. Powtórne naładowanie akumulatora zająć ma około 3,5 godziny przy użyciu 3,6-kilowatowego wallboxa lub 6 godzin za pomocą domowego gniazdka.

Cupra Leon – nadwozie

Seat Leon, na którym bazuje Cupra Leon, już w bazowej wersji wygląda dynamicznie i rasowo. Trudno więc, żeby topowa odmiana Cupra nie wyglądała jeszcze bardziej agresywnie. Na szczęście styliści nie przekombinowali i przesady w tym nie widać.

Zobacz także: kary za cofanie liczników. Jak nie dać się oszukać?

REKLAMA

Są bardziej agresywne zderzaki, z tyłu z wbudowanym dyfuzorem. Są charakterystyczne elementy w kolorze miedzi – oprócz logo są to także felgi, końcówki wydechu oraz elementy wnętrza. Poza tym na próżno szukać potężnych spoilerów czy rozbudowanego body kitu.

Ważne jest natomiast to, co niewidoczne dla oczu. Mowa choćby o sportowym zawieszeniu, wzmocnionych hamulcach Brembo czy adaptacyjnym zawieszeniu z czterema trybami pracy - Comfort, Sport, Cupra oraz Individual. O 20-25 mm niżej, w porównaniu do Seata Leona, jest położony środek ciężkości.

Więcej szczegółów poznamy w dniu premiery, która odbędzie się już za tydzień, podczas salonu samochodowego w Genewie. Cupra Leon produkowany będzie w Martorell niedaleko Barcelony.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA