REKLAMA

Cupra Leon – nowy hot-hatch na rynku

Cupra Leon został po raz pierwszy pokazany w lutym 2020 roku i miał mieć swoją premierę na salonie w Genewie. Ta nieco się opóźniła, ale oto jest – nowy Cupra Leon. Po raz pierwszy z aż czterema silnikami do wyboru.

Cupra Leon fot. materiały prasowe
Cupra Leon
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Cupra Leon ma bardzo bliskie konotacje z Volkswagenem Golfem w sportowych wersjach GTE, GTI i GTD. Tyle że różne warianty napędów trafią tu do jednego i tego samego modelu, bez rozróżnienia w jego nazwie. No i nie będzie wersji z turbodieslem, co oznacza że GTD wymieniliśmy na wyrost. Wspomnieć trzeba jednak przy okazji o Skodzie Octavii RS, która również dostępna jest i w wersjach spalinowych, i jako hybryda plug-in.

I tak, pod maskę Cupry Leona trafi benzynowa jednostka TSI o pojemności 2 litrów, którą producent oferuje w trzech wersjach mocy. Poczynając od bazowego wariantu, wartości mocy i momentu obrotowego wyniosą:

  • 245 KM i 370 Nm
  • 300 KM i 400 Nm
  • 310 KM i 400 Nm – wersja tylko dla Sportstourera, czyli kombi

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Pierwsze dwa silniki współpracować będą z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, która przeniesie moment obrotowy na koła przedniej osi, z wykorzystaniem elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.

Topowy dla Cupry Leona wariant 310-konny, zarezerwowany wyłącznie dla modelu z nadwoziem kombi, otrzyma natomiast napęd na cztery koła. Hatchback będzie wyłącznie przednionapędowy.
Jeśli chodzi o osiągi, producent podaje póki co jedną wartość, którą jest 4,8 sekundy potrzebne na wykonanie sprintu od 0 do 100 km/h. Maksymalna prędkość ma być z kolei ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Prawdopodobnie chodzi o topowy wariant 310-konny.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

REKLAMA

Cupra Leon – sportowa hybryda plug-in

Czwartym wariantem napędu będzie hybryda typu plug-in, o konfiguracji znanej już także z nowej Skody Octavii RS iV czy Volkswagena Golfa GTE. Hybrydowym napędem Cupry Leona będzie połączenie 1,4-litrowego, 150-konnego silnika benzynowego TSI, który współpracować będzie z silnikiem elektrycznym, zasilanym z akumulatora litowo-jonowego, magazynującego 13 kWh energii.

Maksymalna moc systemowa wyniesie ma 245 KM, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm. Parametry nie rzucają na kolana, w porównaniu do lżejszych odmian benzynowych, ale w tym przypadku korzyści są zgoła inne. Jedną z nich jest charakterystyka momentu obrotowego elektrycznego silnika, która pozwoli na wykonywanie dynamicznych przyspieszeń bez czekania na reakcję turbiny. Druga to z kolei możliwość pokonania większego dystansu wyłącznie w trybie bezemisyjnym.

W przypadku Cupry Leona będzie to nawet 60 kilometrów, według cyklu WLTP. Powtórne naładowanie akumulatora zająć ma około 3,5 godziny przy użyciu 3,6-kilowatowego wallboxa lub 6 godzin za pomocą domowego gniazdka.

Niebawem poznamy ceny Cupry Leona dla wszystkich wariantów napędowych. W przypadku podstawowego modelu, bliźniaczy Volkswagen Golf GTI kosztuje około 150 tys. złotych, a wariant hybrydowy około 170 tys. złotych. Podobnych cen spodziewamy się dla Leona, ale to okaże się już niedługo.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA