REKLAMA

Cupra Leon w Polsce – ile kosztuje hybrydowy hot-hatch?

Cupra Leon już za moment trafi do salonów w Polsce. W pierwszej kolejności w sprzedaży pojawi się dynamiczna, 245-konna wersja z napędem hybrydowym typu plug-in. Znamy już ceny.

Cupra Leon Materiały prasowe
Cupra Leon

Klienci będą mogli wybrać spośród dwóch typów nadwozia – klasycznego hatchbacka Cupra Leon, którego ceny dla wersji z napędem hybrydowym plug-in zaczną się od 155 900 zł, oraz kombi Cupra Leon Sportstourer, które dostępne będzie od ceny 159 500 zł.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Premierę benzynowego wariantu modelu zaplanowano na 2021 rok. A dodajmy, że w tym przypadku pod maskę Cupry Leona trafi benzynowa jednostka TSI o pojemności 2 litrów, którą producent oferuje w trzech wersjach mocy. Poczynając od bazowego wariantu, wartości mocy i momentu obrotowego wyniosą:

  • 245 KM i 370 Nm
  • 300 KM i 400 Nm
  • 310 KM i 400 Nm – przy czym tu tylko dla Sportstourera, czyli kombi

Pierwsze dwa silniki współpracować będą z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, która przeniesie moment obrotowy na koła przedniej osi, z wykorzystaniem elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Topowy dla Cupry Leona wariant 310-konny, zarezerwowany wyłącznie dla modelu z nadwoziem kombi, otrzyma natomiast napęd na cztery koła. Hatchback będzie wyłącznie przednionapędowy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Cupra Leon – sportowa hybryda plug-in

Tymczasem na początek w salonach pojawi się czwarty wariant napędu, którym jest hybryda typu plug-in, o konfiguracji znanej już także z nowej Skody Octavii RS iV czy Volkswagena Golfa GTE. Hybrydowym napędem Cupry Leona będzie połączenie 1,4-litrowego, 150-konnego silnika benzynowego TSI o momencie obrotowym 250 Nm, który współpracować będzie ze 115-konnym silnikiem elektrycznym, zasilanym z akumulatora litowo-jonowego, magazynującego 13 kWh energii.

Maksymalna moc systemowa wyniesie ma 245 KM, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy (Sportstourer w 7 sekund), a maksymalna prędkość, jaką osiągają, to 225 km/h.

Zasięg pojazdu w trybie elektrycznym wynosi 55-60 km zgodnie z homologacją WLTP (68 km według NEDC) dla wersji hatchback oraz 54-59 km (WLTP) dla specyfikacji Sportstourer (67 km według NEDC), co umożliwia wygodne i bezemisyjne poruszanie się po mieście. Ładowanie baterii przy użyciu wallboxa trwa zaledwie 3,5 godz. lub sześć godzin przy wykorzystaniu domowego źródła prądu o mocy 230 V.

Na koniec dodajmy, że cena około 156 tys. złotych jest kwotą, za jaką dostaniemy Volkswagena Golfa GTI, ale w wydaniu benzynowym. Za odmianę GTE z tym napędem, co Leon, trzeba wyłożyć już około 170 tys. złotych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA