Cupra zapowiada nowe modele – Terramar, Tavascan, Urbanrebel

Cupra zaprezentowała niedawno ambitne plany na najbliższą przyszłość. Wśród nadchodzących modeli mamy auta elektryczne, hybrydowe, SUV-y oraz odświeżenie obecnej gamy.

Nowe modele Cupry - UrbanRebel, Terramar i Tavascan fot. materiały prasowe
Nowe modele Cupry - UrbanRebel, Terramar i Tavascan

Pierwszy SUV z napędem hybrydowym i dwa modele elektryczne – Cupra ujawniła właśnie swoje plany na najbliższe lata, dokładnie do 2025 roku. Hiszpańska marka zapowiada także face lifting obecnej gamy modelowej, w tym Leona, Formentora i Borna. W planach jest również wzrost sprzedaży do poziomu 500 tys. samochodów rocznie, globalna ekspansja oraz wejście w nowe segmenty.

Podczas wydarzenia pasowego pod hasłem Unstoppable Impulse z udziałem dziennikarzy, partnerów i ambasadorów marki z całego świata, Cupra ogłosiła, że do 2025 roku na rynku pojawią się trzy nowe modele z napędem hybrydowym i elektrycznym. Będą to Cupra Terramar, Cupra Tavascan i Cupra UrbanRebel. Zapowiedziano również odświeżenie dotychczasowej gamy.

Cupra Terramar – pierwszy zelektryfikowany SUV marki

Elektryfikacja jest częścią planu marki Cupra, dlatego znaczna część gamy modelowej korzysta już z technologii hybrydowej. W 2024 roku dołączy do niej Cupra Terramar, dynamicznie stylizowany SUV o długości 4,5 metra, dostępny w wersji z napędem spalinowym oraz z nowej generacji hybrydowym układem napędowym typu plug-in, który pozwoli pokonać około 100 km w trybie całkowicie elektrycznym. Samochód będzie produkowany na Węgrzech w fabryce Audi w Györ.

– To w Terramar rozpoczęła się historia marki Cupra. Nasz nowy sportowy hybrydowy SUV łączy odważne proporcje z długą, efektowną maską. Samochód został zaprojektowany z myślą o komforcie kierowcy, zapewniając mu wyjątkowe wrażenia i najnowszą technologię. Jesteśmy pewni, że nowy SUV od marki Cupra wstrząśnie jednym z najbardziej konkurencyjnych segmentów – powiedział Jorge Diez, dyrektor ds. designu marki Cupra.

Cupra Tavascan i UrbanRebel – przyszłość jest elektryczna

W 2019 roku marka zaprezentowała samochód koncepcyjny modelu Cupra Tavascan. SUV coupe z dynamicznym nadwoziem będzie napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 306 KM. Samochód pojawi się na rynku w 2024 roku.

Rok później, czyli w 2025 roku, na ulice wyjedzie długo wyczekiwany model Cupra UrbanRebel, czyli buntownicza, odważnie stylizowana wersja miejskiego samochodu elektrycznego. Lekka konstrukcja i mocny napęd pomogą silnikowi elektrycznemu o mocy 226 KM rozpędzić auto do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy i zapewnić mu zasięg do 440 km (wersja Range). Więcej o modelu Cupra UrbanRebel pisaliśmy w dniu premiery.

– Cupra UrbanRebel będzie największym projektem dla naszej firmy w nadchodzących latach, ponieważ jest kluczowa dla naszej transformacji jako marki w pełni elektrycznej. Przewodzimy rozwojowi rodziny pojazdów, które będą demokratyzować zrównoważoną mobilność w miastach, dla różnych marek w ramach Grupy Volkswagen – powiedział Werner Tietz, wiceprezes ds. badań i rozwoju marki Cupra. Panu Tietzowi chodzi tu o rodzinę miejskich modeli elektrycznych o długości około 4 metrów, które pojawią się w ofercie tak Cupry, jak i Skody czy Volkswagena.

Podczas wydarzenia w Terramar zapowiedziano również, że do 2025 nastąpi odświeżenie obecnej gamy modelowej, a face liftingowi poddane zostaną Cupra Leon, Cupra Formentor i Cupra Born. Widzieliśmy już na żywo efekty zmian i trzeba przyznać, że samochody będą nie do poznania. Ale o tym następnym razem.

Cupra – jak radzi sobie ta nowa marka?

Cupra jest stosunkowo młodą marką, wydzieloną parę lat temu spod skrzydeł Seata. Do tej pory marka dostarczyła blisko 200 000 samochodów na całym świecie, a jej obroty wzrosły z 430 milionów euro w 2018 roku, do prawie 2,2 miliarda euro w 2021 roku, znacznie przekraczając wszelkie oczekiwania. W 2022 roku hiszpański producent zamierza podwoić swoją sprzedaż, obroty i globalną sieć Cupra Studio.

– Naszym celem jest, aby do 2025 roku dostarczać 500 000 samochodów rocznie, kontynuować międzynarodową ekspansję, a także wejść w nowe segmenty. Nie byłoby to możliwe bez ludzi, którzy tworzą naszą markę, dlatego jeszcze mocniej angażujemy ambasadorów, którzy są częścią Cupra Tribe - powiedział podczas wydarzenia w hiszpańskim Terramar Wayne Griffiths, dyrektor generalny marki Cupra.

REKLAMA