Gdy we wrześniu 1999 roku Fabia debiutowała jako następczyni wysłużonej Felicji, był to model niemal rewolucyjny. W stosunku do poprzedniczki prezentowała ogromny skok jakościowy, a w swojej klasie wyróżniała się blisko czterometrową długością (hatchback). Fabia umocniła pozycję Skody nie tylko na rodzimym rynku, ale także w wielu krajach zachodnich. A w Polsce w dużej mierze przyczyniła się do awansu czeskiego producenta na pierwsze miejsce wśród sprzedawców nowych samochodów. Przez ponad sześć lat nabywców znalazły w naszym kraju 147 794 Fabie. Ponieważ całkowita produkcja tego modelu wynosi około półtora miliona, można przyjąć, że co dziesiąta wyprodukowana Fabia jest zarejestrowana właśnie w Polsce.
Dziś klienci nauczyli się kojarzyć markę Skoda z dobrą jakością za przyzwoitą cenę, zaś klasa małych samochodów urosła. Fabia już się tak nie wyróżnia, choć nadal znajduje zwolenników. Kalendarz jednak nieubłaganie wskazuje czas pokoleniowej zmiany. Ta nastąpi wiosną 2007 roku, kiedy to na prestiżowym salonie w Genewie oficjalnie zadebiutuje Fabia numer dwa. Około pół roku później pojawi się nowa Fabia Combi (przedtem na drugą wersję nadwoziową czekaliśmy cały rok). Przyszłość Fabii Sedan jest niepewna. O ile na niektórych rynkach (w tym w Polsce) Combi stanowi ponad połowę sprzedaży, o tyle udział Sedana w sprzedaży Fabii jest kilkuprocentowy. Wiadomo jednak, że Fabia pierwszej generacji będzie wytwarzana nadal, w Indiach.
Komentarze
auto motor i sport, 2007-11-27 13:44:21
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?