Mercedes 015 Luxury in Motion
Zaczynamy od mocnego wejścia wprost ze świata science-fiction. Zaprezentowany na targach Mercedes 015 Luxury in Motion to coś, co pokazuje jak w Stuttgarcie wyobrażają sobie nie tylko auta przyszłości, lecz ewolucję w sposobie przemieszczania się w ogóle. Autonomiczne (samodzielne) auta to według Mercedesa kierunek, w którym zmierza motoryzacja.
F 015 jest więc krokiem w dobrą stronę, krokiem futurystycznym, który komfort, luksus i technologię pojmuje na nowo. Cztery indywidulane, w pełni obracane fotele i chowana w desce rozdzielczej kierownica mają być gwarantem nowych możliwości spędzania czasu podczas podróży w tym ponadprzeciętnie luksusowym wnętrzu. O ile sterowanie wszystkimi dostępnymi funkcjami za pomocą gestów możemy sobie jakoś wyobrazić, to sterowanie nimi za pomocą ruchów gałek ocznych to wprost samochodowa odyseja kosmiczna! Konstrukcja nadwozia lżejsza o prawie połowę od dzisiejszych standardów oraz innowacyjne systemy bezpieczeństwa to już raczej nieuchronna ewolucja znanych nam dziś technologii.
![]() |
![]() |
Mercedes-AMG GLE 63 Coupe 4MATIC
Kolejna premiera prosto z targów w Detroit zamiast dać nam ochłonąć raczej zaostrzy nasz motoryzacyjny apetyt. Wszystko dzięki prezentacji najdzikszej wersji długo oczekiwanego konkurenta X6, czyli Mercedesa-AMG GLE 63 Coupe 4MATIC.
Ten stylizowany na coupe SUV swoimi osiągami bezdyskusyjnie wkracza na teren osiągów zarezerwowanych dla aut supersportowych. Wszystkiemu „winny” jest ogromny 5,5- litrowy, podwójnie doładowany silnik V8 skonstruowany, jak to w AMG, od początku do końca przez jednego człowieka. Elektroniczne kagańce ustawione na 250 km/h mogłyby zostać łatwo zerwane, bo 557 KM i 4,3 s do setki to nie byle jakie wartości. Dla tych, którym to jeszcze mało pokazana została wersja „S”, 28 KM mocniejsza i o 0,1 s szybsza w sprincie do setki. A wszystko to, przy akompaniamencie fantastycznych dźwięków, za które kochamy AMG.
O przeniesienie całej tej mocy dba 7-stopniowa przekładnia automatyczna AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, teraz wyposażona w przycisk „M” pozwala kierowcy zmieniać biegi manualnie za pomocą łopatek umieszczonych z tyłu na kierownicy. A to, co wzmocni wspomniane już akustyczne doznania i jednocześnie ucieszy motoryzacyjnych freeków to funkcja podwójnego wysprzęglania przy redukcji.
![]() |
![]() |
Poza efektami dźwiękowymi w Mercedesie-AMG GLE 63 Coupe 4MATIC dopracowano również właściwości jezdne, a te dzięki stałemu napędowi na cztery koła 4MATIC, mają dawać poczucie zwinności mimo gabarytów i masy auta. W połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem i aktywną stabilizacją przechyłów ma dodatkowo zapewniać bezpieczeństwo i stabilność.
Ci, którzy koniecznie chcą odróżnić z zewnątrz wersję S od tej „zwykłej” powinni zwrócić uwagę na 22-calowe obręcze malowane na kolor tytanowy, skrywające czerwone zaciski oraz elementy ospojlerowania w kolorze czarnym.
Komentarze