REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Czym jest wersja SportLine?

Oznaczenie SportLine niedawno pojawiło się na karoseriach samochodów Skody, a modele takie zostały bardzo ciepło przyjęte przez klientów. Co oznacza ta nazwą?

Skoda SportLine materiały prasowe
Skoda SportLine

Nie od dzisiaj mówi się, że projektowanie nietypowych samochodów rzadko kiedy się opłaca. Dlatego wiele popularnych marek wycofało ze swojej gamy wszelkie wersje cabrio, coupe i trzydrzwiowe hatchbacki, czyli modele wybierane jedynie przez garstkę entuzjastów. W zamian klientom oferowane są samochody w standardowych wersjach nadwoziowych, za to w nietuzinkowych odmianach stylistycznych. Takie modele oferuje m.in. Skoda.

W ofercie czeskiej marki znajdziemy oczywiście modele RS, czyli usportowione wersje, ale nie o nich mowa w tym tekście. Chodzi natomiast o niżej pozycjonowane wersje, przykładowo Scout (uterenowiona) oraz SportLine (usportowiona). Ta druga pojawiła się w gamie później, dlatego warto przyjrzeć się jej jako pierwszej. Czym są Skody z oznaczeniem SportLine? Co oferują takie odmiany i które modele w nich występują? O tym wszystkim – poniżej.

 

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

Skoda Octavia występuje nie tylko w wielu wersjach silnikowych i w kilku odmianach wyposażenia, ale także jako model o bardzo różnym charakterze i zastosowaniu – w rodzinie Octavii znajdziemy modele iV, RS, Scout i wiele więcej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

Skoda SportLine materiały prasowe
Skoda SportLine

Skoda Superb SportLine

Superb był pierwszym modelem, który Skoda zaoferowała w odmianie SportLine. Samochód wyróżnia się przede wszystkim stylistyką. Zmieniono zderzaki z przodu i z tyłu, na takie o ostrzejszych kształtach. Bardziej wyeksponowano końcówki wydechu, a detale (np. osłonę chłodnicy lub relingi w wersji kombi) polakierowano na błyszczącą czerń. Poza tym samochód oferowany jest jedynie z dużymi, 19-calowymi obręczami kół, a także w nowym dla Superba kolorze – jaskrawożółtym metalizowanym Dragon Skin.

Skoda SportLine materiały prasowe
Skoda SportLine

We wnętrzu samochodu również dokonano kilku modyfikacji. Skoda Superb SportLine ma kubełkowe fotele z przodu, które przypominają sportowe stołki z modelu Octavia RS i obszyte są alcantarą. Dodatkowo we wnętrzu łatwo zauważyć spłaszczoną u dołu trójramienną kierownicę, obszytą perforowaną skórą. Całość dopełniają detale – Superb ma srebrne nakładki na pedały oraz listwy dekoracyjne przypominające włókno węglowe.

Skoda SportLine materiały prasowe
Skoda SportLine

Samochód ma ponadto kilka zmian technicznych. Oferowane jest w nim sportowe zawieszenie, którego charakterystykę pracy można zmieniać dzięki opcji Driving Mode Selection, a także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS+ czy dwustopniowy system stabilizacji toru jazdy (ESC Sport). Samochód zawsze ma dwusprzęgłową przekładnie biegów DSG, występuje z mocnymi silnikami – m.in. 2.0 TSI (220 lub 280 KM) oraz 2.0 TDI (190 KM) – a także w połączeniu z napędem na przednie i na cztery koła.

Skoda SportLine materiały prasowe
Skoda SportLine

Skoda Kodiaq SportLine

Kolejnym modelem w sportowo stylizowanej odmianie jest Skoda Kodiaq SportLine. Samochód wyróżnia się bardzo dużymi obręczami kół, które mogą mieć rozmiar 19 lub 20 cali. Podobnie jak w Superbie mamy tutaj czarne wykończenie detali oraz nowe wzory zderzaków.

Skoda SportLine materiały prasowe
Skoda SportLine

We wnętrzu samochód ma sportowe fotele, które są obszyte częściowo skórą, a częściowo alcantarą, w dodatku mają kontrastowe srebrne przeszycia. Kodiaq ma też sportową kierownicę ze spłaszczeniem u dołu, a także srebrne nakładki na pedały i efektowne listwy dekoracyjne.

Skoda Kodiaq SportLine materiały prasowe
Skoda Kodiaq SportLine

Skoda Kodiaq SportLine standardowo jest wyposażona w reflektory LED, ale nie jest to wyposażenie tak istotne jak zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia, dwusprzęgłowa skrzynia DSG z funkcją zmiany biegów łopatkami przy kierownicy czy sportowe wskaźniki – na ekranie można zobaczyć stoper, chwilową moc silnika czy ciśnienie doładowania. Skoda Kodiaq SportLine występuje z napędem na przednie koła (z silnikami o mocy 150 KM) oraz napędem 4x4 i z mocnymi silnikami – topowe odmiany to 2.0 TSI (180 KM) oraz 2.0 TDI (190 KM).

Skoda SportLine materiały prasowe
Skoda SportLine

Skoda Karoq SportLine

Najnowszy model w gamie Skody to Karoqa w wersji SportLine, czyli kompaktowy SUV czeskiej marki i następca modelu Yeti, który nigdy nie by oferowany w podobnej odmianie. Podobnie jak inne modele w gamie samochód ma zmienione zderzaki, występuje jedynie z dużymi obręczami kół (18- i 19-calowe), a całość dopełniają czarne akcenty.

Skoda SportLine materiały prasowe
Skoda SportLine

We wnętrzu znaleźć można spłaszczoną u dołu kierownicę obszytą perforowaną skórą, srebrne nakładki na pedały i oczywiście kubełkowe fotele ciasno obejmujące ciało kierowcy. Oświetlenie tzw. ambientowe wprowadza do wnętrza nastrojowy klimat, szczególnie kiedy wybierze się podświetlenie w czerwonym kolorze – idealnie komponuje się ono z przypominającymi włókno węglowe dekoracjami deski rozdzielczej.

Skoda SportLine materiały prasowe
Skoda SportLine

Samochód może mieć usportowione zawieszenie z funkcją zmiany charakterystyki ich pracy, przekładnie DSG oraz napęd na przednie lub na cztery koła. Co ciekawe w ofercie mniejszego Karoqa znajdziemy mocniejszy silnik benzynowy niż było to w Kodiaqu, bo topową odmianę stanowi wersja 2.0 TSI o mocy 190 KM. A to sprawi, że Karoq powinien być nie tylko zwinniejszy w zakrętach, ale i szybszy na prostych od większego modelu.

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA