DS 7 po face liftingu – na początek limitowana seria La Premiere

DS 7 Crossback przeszedł niedawno face lifting i teraz nazywa się po prostu DS 7. Ma całkiem odświeżony wygląd, a zmiany zaszły także pod maską i w kabinie.

DS 7 facelift 2022 fot. materiały prasowe
DS 7 facelift 2022

DS 7 zostanie oficjalnie zaprezentowane światu już niebawem, podczas targów Paris Motor Show 2022 w drugiej połowie października. Już dziś natomiast można zamawiać ten odświeżony model, który dostępny jest z napędem hybrydowym typu plug-in o mocy 225, 300 i 360 KM oraz z silnikiem wysokoprężnym o mocy 130 KM. Oferta obejmuje pięć wersji wyposażenia oraz serię limitowaną La Premiere, wprowadzoną z okazji rynkowego debiutu. Cena topowego wariantu o pełnej nazwie DS 7 E-Tense 4x4 360 La Premiere ustalona została na poziomie mogącym przyprawić o lekki zawrót głowy. Startuje bowiem od 344 000 zł.

DS 7 facelift 2022fot. materiały prasowe
DS 7 facelift 2022

DS 7 po face liftingu – co nowego?

Po pięciu latach obecności na rynku DS 7 Crossback przeszedł kurację odświeżającą, która skróciła jego nazwę do DS 7. Samochód zyskał przy tym nowy wygląd, z atrakcyjnie wyglądającymi światłami do jazdy dziennej, wkomponowanymi w zderzak i równie efektownie wykończonym grillem. Także z tyłu znajdziemy przeprojektowaną klapę bagażnika z nowymi lampami o trójwymiarowym wypełnieniu kloszy.

DS 7 facelift 2022fot. materiały prasowe
DS 7 facelift 2022

DS 7 facelift 2022fot. materiały prasowe
DS 7 facelift 2022

W kabinie także kilka nowości, w tym nowy system multimedialny DS Iris z 12-calowym ekranem dotykowym umieszczonym poziomo na środku deski rozdzielczej. Przeprojektowane są też cyfrowe zegary, a materiały wykończeniowe są lepszej jakości i dają więcej możliwości personalizacji. Ciekawostką jest pozostawienie dźwigni zmiany biegów, co w nowych modelach koncernu jest już raczej niespotykane.

DS 7 facelift 2022fot. materiały prasowe
DS 7 facelift 2022

Co pod maską? Zdecydowanie DS stawia na napędy hybrydowe, choć w ofercie pozostaje także 130-konny oszczędny diesel o pojemności 1,5 litra. Oprócz niego mamy tu aż trzy wersje hybrydowe o mocach 225 KM, 300 KM i topowy 360-konny wariant z napędem na cztery koła. W przypadku tego ostatniego mówimy także o iście sportowych osiągach, jak przyspieszenie do setki w zaledwie 5,6 sekundy. Dodajmy, że owe hybrydy plug-in mają na pokładzie akumulator gromadzący 14,2 kWh energii, co ma wystarczyć na pokonanie od 65 do nieco ponad 80 km w trybie bezemisyjnym.

Seria limitowana nowego DS 7 E-Tense 4x4 360 La Premiere

Przejdźmy zatem na koniec do naszego głównego tematu, jakim jest premierowa wersja wyposażenia La Premiere. Jest ona przeznaczona dla najlepiej wyposażonego DS 7 E-Tense 4x4 360. Warto wspomnieć, że za szczegóły projektu tej wersji, utrzymanej w duchu GT, odpowiada dział DS Performance, który ma w swoim dorobku dwa tytuły mistrzowskie na torach Formuły E. Podwozie jest tutaj obniżone o 15 mm, rozstaw kół szerszy (+24 mm z przodu, +10 mm z tyłu), a tarcze hamulcowe mają średnicę 380 mm i czterotłoczkowe zaciski z logo DS Performance w kolorze czarnym.

Nowy DS 7 E-Tense 4×4 360 wyróżnia się przy tym imponującymi, jak na swoje rozmiary i przeznaczenie, osiągami, które zapewnia układ napędowy składający się z silnika spalinowego o mocy 200 KM oraz dwóch silników elektrycznych o mocy 110 i 113 KM, odpowiednio na przedniej i tylnej osi (napęd na cztery koła). Pozwala to na uzyskanie korzystnego stosunku mocy do masy, choć ta wynosi aż 1 885 kg. Wyposażony w opony Michelin Pilot Sport 4S w rozmiarze 245/35 R21, nowy DS 7 E-Tense 4×4 360 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, a pokonanie 1000-metrowego odcinka ze startu zatrzymanego zajmuje 25,4 sekundy.

Limitowana seria La Premiere oferowana jest w dwóch wersjach kolorystycznych wykończenia wnętrza – czarnej lub perłowo-szarej. Styl wnętrza podkreśla skóra Nappa, która poza tapicerką foteli z motywem bransolety od zegarka została również wykorzystana do wykończenia deski rozdzielczej, paneli drzwiowych i konsoli środkowej. Elementem wyróżniającym stylistykę nadwozia jest pakiet Black z fortepianową czernią. W standardzie ponadto dostępne są m.in.:

  • zawieszenie DS Active Scan Suspension,
  • system półautonomicznej jazdy poziomu 2. DS Drive Assist,
  • nowy system informacyjno-rozrywkowy DS Iris System,
  • nowe reflektory DS Pixel LED Vision 3.0,
  • system audio Focal Electra,
  • system DS Night Vision zapewniający kierowcy optymalną widoczność w nocy,
  • DS Driver Attention Monitoring wykrywający spadek poziomu koncentracji kierowcy,
  • system Active Safety Brake sterowany kamerą i radarem,
  • przednie i tylne czujniki parkowania z kamerą 360°,
  • podgrzewane i wentylowane przednie fotele z funkcją masażu,
  • rozszerzona dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z panelem sterującym dla tylnych siedzeń i filtrem antyalergenowym,
  • podgrzewana przednia szyba,
  • otwierany dach panoramiczny,
  • laminowane akustyczne szyby boczne,
  • alarm z blokadą drzwi i elektrycznym zabezpieczeniem przed dziećmi.

Tak wyposażony DS 7 E-Tense 4x4 360 La Premiere jest dostępny w cenie 344 000 zł. Ceny pozostałych wersji DS 7 rozpoczynają się natomiast od 199 900 zł. Pierwsze samochody powinny dotrzeć do klientów już pod koniec 2022 roku.

Zobacz również:
REKLAMA