DS E-Tense ma obłędne kształty. Osłona chłodnicy o potężnych rozmiarach z dużym logiem DS, wąskie światła LED i spore wloty powietrza w zderzaku - to wizytówka nowego konceptu z Francji. Z tyłu jest również ciekawie, bo mamy ogromny dyfuzor ze światłem stopu, podobny do rozwiązania stosowanego przez Ferrari. Wąskie, diodowe lampy pojawiają się również z tyłu. DS podkreśla, że w technologi świateł LED zastosował swoje najnowsze rozwiązania w tej dziedzinie. Tylne kierunkowskazy zostały wmontowane w część dachu i są nawiązaniem do klasycznego DS z 1955 roku.
Francuzi nie udostępniają zdjęć wnętrza, ale obiecują, że projektanci wznieśli się na wyżyny swoich możliwości. Do tego we wnętrzu pojawiają się luksusowe elementy wyposażanie. Pierwszym z nich jest zegarek BRM Chronographes, który jest umieszczony w konsoli środkowej, ale można go również nosić na ręce.
Zestaw audio został opracowany przez firmę Focal, który ma zagwarantować jakość dźwięku porównywalną z tą, jaką można doświadczyć w sali koncertowej. W aucie zamontowano wysokiej jakości głośniki Focal Utopia.
W DS E-Tense zamontowano elektryczny silnik o mocy 402 KM i momencie obrotowym równym 516 Nm. Teoretyczny zasięg tego koncepcyjnego auta to 310 km w cyklu mieszanym i 360 w jeździe typowo miejskiej. Akumulatory litowo-jonowe, które magazynują energię elektryczną zamontowano pod podwoziem, co dało nisko położony środek ciężkości. W teorii samochód o masie 1,8 t jest w stanie osiągać pierwszą setkę w czasie 4,5 sekundy.
Sportowe GT przyszłości jest zbudowane z samonośnego nadwozia, które wykonano, a jakże z włókna węglowego. Zaś zawieszenie to niezależna konstrukcja bazująca na wahaczach umieszczonych jeden nad drugim.
DS E-Tense w liczbach:
- długość – 4,72 m
- szerokość – 2,08 m
- wysokość - 1,29 m
- moc silnika – 402 KM
- maksymalny moment – 516 Nm
- 0 do 100 km/h – 4,5 s
- v max – 250 km/h