Koncern Renault zaprezentował właśnie swoje plany na najbliższe lata. W wielkim skrócie chodzi o mocniejsze zaangażowanie w elektromobilność, które zaowocuje nowymi modelami. W przypadku Renault mówimy na przykład o powrocie Renault 5 w wersji elektrycznej. Za to Dacia chce rozszerzyć ofertę o trzy nowe modele, w tym SUV-a segmentu C, nazwanego Bigster.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dacia Bigster – flagowy SUV dzielny w terenie
Dacia Bigster, na razie pokazana jako model koncepcyjny, ma mieć nadwozie o długości 4,6 metra oraz przestronne wnętrze, wykorzystujące do maksimum możliwości nowoczesnej platformy CMF-B koncernu Renault. Co istotne, producent ma świadomość, że oferowana obecnie Dacia Duster jest chętnie wybierana ze względu na rozsądną cenę i dobre właściwości terenowe, dlatego też Dacia Bigster ma także być dzielna w lekkim i średnim terenie.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, Bigster ma być idealny na wyprawy w teren i piaszczyste drogi, a poza tym „oferować wszystko, co konieczne w SUV-ie z tego segmentu, bez zbędnych gadżetów”. To zdaje się potwierdzać już teraz, bowiem nie ma mowy choćby o napędzie elektrycznym, a zamiast tego Dacia stawia na „paliwa alternatywne”, jak LPG oraz co najwyżej napędy hybrydowe. Ale czy zwykłe, czy również plug-in, tego na razie nie wiemy.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
– Dacia Bigster Concept jest ucieleśnieniem zmian, jakie zachodzą w marce. Oferuje wszystko, co niezbędne, z nutą świeżości i outdoorowego stylu. Udowadnia, że przystępna cena nie musi oznaczać rezygnacji z atrakcyjności. W Dacii jesteśmy o tym głęboko przekonani, a ten samochód jest tego najlepszym dowodem – powiedział Alejandro Mesonero-Romanos, dyrektor ds. designu Dacii.

Dacia – nowe logo
Zanim zaprosimy was do obejrzenia galerii zdjęć nowej Dacii Bigster, warto zauważyć nowe logo marki, pokazane na razie na koncepcyjnym samochodzie. Zamiast dotychczasowego oznaczenia, kojarzącego się niektórym z... otwieraczem do butelek, mamy stylizowane dwie litery C odwrócone do siebie „plecami” oraz nowe liternictwo nazwy marki. Czy to zmiana na stałe, czy też na potrzeby konceptu – zobaczymy w najbliższej przyszłości.
Dodajmy jeszcze, że plany Dacii zakładają wprowadzenie w 2021 roku nowego Sandero i nowego Logana oraz elektrycznego miejskiego crossovera Spring. Ale to nie koniec, bo do 2025 roku, jak wspomnieliśmy, pojawią się w sumie trzy nowe modele, z których jednym będzie pokazany już koncepcyjny SUV Dacia Bigster, a dwa pozostałe mają należeć o segmentu B i pojawią się w latach 2022 oraz 2024.
Zobacz także:
Komentarze