Dacia Duster po face liftingu – znamy ceny

Dacia Duster przeszła niedawno face lifting. Nie są to rewolucyjne zmiany, niemniej ten popularny SUV zyskał kilka ulepszeń w kabinie i układzie napędowym oraz lepsze wyposażenie. Ile kosztuje?

Dacia Duster facelift 2021 fot. materiały prasowe
Dacia Duster facelift 2021
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Dacia Duster – zmiany na zewnątrz i w środku

W wyglądzie nowego Dustera zauważyć trzeba zmienione reflektory z nowym wypełnieniem w kształcie obróconej o 90 stopni litery Y (motyw użyty również w tylnych lampach) i, po raz pierwszy w samochodzie rumuńskiego producenta, diodowymi kierunkowskazami. Diodowe są też światła mijania i te do jazdy dziennej. Producentowi zależało na obniżeniu emisji CO2, toteż diodowe jest również podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Jeśli o oszczędności mówimy, w sumie wszystkie zmiany – tutaj także nowe, bardziej aerodynamiczne wzory felg 16- i 17-calowych, zmieniony spoiler i nowy wzór grilla – pozwoliły obniżyć średnią emisję CO2 o 5,8 g/km. Niewiele, ale jednak.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Więcej zmian na lepsze zaszło w kabinie samochodu. Nowy Duster korzysta z większego, bo 8-calowego ekranu systemu infotainment, zastępującego dotychczasowy malutki ekranik. Co więcej, mimo swojego budżetowego charakteru, Duster oferuje bezprzewodową łączność Android Auto i Apple CarPlay, a dla modeli z napędem 4x4 na ekranie pokazać można parametry jazdy off-roadowej, jak przechył, wysokościomierz czy kompas.

To nie koniec nowości. Dla większego komfortu kierowcy i pasażera fotele mają zmienione zagłówki, zapożyczone z nowego Renault Clio (a także nowych Dacii Logan i Sandero). Poprawiona została jakość tapicerki na fotelach, a między nimi pojawił się wygodny otwierany podłokietnik, którego wieko można przesuwać wzdłużnie o 7 cm. W środku znajdziemy schowek o pojemności 1,1 litra, a także – dla bogatszych wersji wyposażenia – dwa dodatkowe gniazda USB.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Czy to już wszystko? Otóż nie. Układ napędowy korzysta teraz bowiem z dwusprzęgłowej skrzyni EDC o sześciu przełożeniach, łączonej z napędem na przednią oś i benzynowym silnikiem o mocy 150 KM. Dla wariantu 4x4 z tym samym silnikiem współpracuje skrzynia manualna. Podobnie jak w przednionapędowym wariancie TCe 90 i TCe 130 oraz w dieslu dCi 115 – zarówno z napędem na przód, jak i na obie osie. W ofercie pozostaje także wersja z instalacją LPG, korzystającą z 50-litrowego zbiornika ukrytego we wnęce na koło zapasowe, dającego łącznie z zapasem benzyny zasięg ponad 1250 km.

REKLAMA

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA