[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Dacia Duster z fabrycznym LPG

Dacia wprowadza do oferty wersję z fabrycznie montowaną instalacją gazową LPG i silniliem TCe 100 LPG.

Dacia Duster TCe 100 LPG Dacia Duster TCe 100 LPG

Na salonie samochodowym w Brukseli Dacia zaprezentowała nowy silnik, dostosowany do pracy z instalacja gazu LPG montowaną już w fabryce. Pierwszym modelem z tym napędem będzie Dacia Duster, a w dalszej kolejności do oferty dołączą modele Sandero i Sandero Stepway, Logan oraz Logan MCV.

Nowy silnik, oznaczony jako TCe 100 LPG lub na niektórych rynkach jako 100 TCe Eco-G, jest tak naprawdę dwupaliwową odmianą znanej jednostki TCe 100, czyli trzycylindrowego motoru benzynowego o pojemności 1 litra i mocy 100 KM.

Wart podkreślenia jest całkiem spora wartość momentu obrotowego silnika TCe 100 LPG, która wynosi 170 Nm, co jest wynikiem podniesionym o 10 Nm względem jednostki benzynowej. Wartość osiągana jest przy 2000 obr./min, zapewniając niezłą elastyczność.

Silnik LPG emituje poza tym o około 10 proc, mniej dwutlenku węgla niż podobne silniki benzynowe. Niewątpliwą korzyścią są niższe koszty eksploatacji. Modele z instalacją LPG są tylko o 1000 złotych droższe od wersji benzynowych.

Zobacz także: Volvo XC40 T5 Twin Engine - z mocą dwóch silników

Przy cenie gazu LPG niższej o około połowę od cen benzyny, przy niewiele wyższym zużyciu gazu względem paliwa daje to i tak szybki zwrot inwestycji i w dalszej perspektywie spore oszczędności – tym większe, im większe są codziennie pokonywane dystanse.

Dacia Duster TCe 100 LPG może oczywiście jeździć zarówno na benzynie, jak i na LPG. Ma dwa oddzielnie zbiorniki - jeden na benzynę, drugi na gaz – ten umieszczono we wnęce koła zapasowego, dzięki czemu nie zabiera miejsca w bagażniku. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km.

Działanie systemu jest z punktu widzenia kierowcy bardzo proste. Przełączenie zasilania z benzyny na LPG lub odwrotnie może mieć miejsce na dwa sposoby:

  • ręcznie – w dowolnym momencie za pomocą przełącznika umieszczonego w kabinie, przy czym wybrany tryb zostanie zachowany przy następnym włączeniu silnika
  • automatycznie – po opróżnieniu zbiornika LPG.

Specjalny wskaźnik poziomu LPG pozwala kontrolować poziom gazu w zbiorniku.

Pierwsze egzemplarze Dacii Duster z fabryczną instalacją LPG pojawią się w sprzedaży już w najbliższym czasie. Niedługo potem dołączą do nich kolejne modele z gamy Dacii.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA