Wiadomość o pozbawieniu Dacii Duster sprawdzonego i cenionego silnika wolnossącego o pojemności 1,6 litra i mocy 115 koni mechanicznych wywołała u fanów marki jęk zawodu. Bazowy model kosztował bowiem od zaledwie 39,9 tys. złotych, oferując przestrzeń na poziomie aut kompaktowych.
Dodatkowo jednostka 1,6, pozbawiona turbiny i wyrafinowanych rozwiązań, była prosta w konstrukcji, a przez to bardziej bezawaryjna, a w razie potrzeby łatwiejsza i tańsza w naprawie. Wszystko kiedyś się jednak kończy, a powodem decyzji o wycofaniu tego motoru były m.in. względy ekologiczne.
Przez pewien czas w ofercie podstawowym silnikiem stał się 130-konny motor 1.3 TCe, o którym pisaliśmy niedawno. Spowodowało to automatycznie podniesienie ceny najtańszej wersji Dustera do poziomu niemal 55 tys. złotych – wciąż atrakcyjnego ze względu choćby na wymiary auta, ale jednak znacząco wyższego od 40 tys. złotych.
Podstawowy wariant teraz powraca i ma niestety nieco mniej do zaoferowania. Pojemność skokowa spadła do 1,0 litra, liczba cylindrów wynosi trzy, zamiast czterech, a moc maksymalna jest niższa o 15 KM i wynosi 100 KM.
Na plus zaliczyć trzeba jedynie nieznaczny przyrost wartości maksymalnego momentu obrotowego, który wzrósł ze 156 Nm do 160 Nm i jest dostępny przy niższych niż dotychczas obrotach – 2750 obr./min zamiast 4000 obr./min.
Zobacz także: Dacia Duster w serii limitowanej Techroad
Komentarze
~bartek, 2019-08-09 11:29:06
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?