REKLAMA

Dacia Spring - cena. To najtańsze auto elektryczne na rynku

Dacia Spring będzie najtańszym samochodem z napędem elektrycznym na rynku. Podczas konferencji prasowej poznaliśmy ceny i wyposażenie.

Dacia Spring w Polsce fot. Renault/D.Kalamus
Dacia Spring w Polsce

Dacia Spring jest niewielkim i lekkim (970 kg) samochodem elektrycznym z nadwoziem typu SUV, mieszczącym cztery dorosłe osoby i 290 litrów bagażu, a po złożeniu tylnej kanapy zmieszczą się dwie osoby i 620 litrów bagażu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Do napędu samochodu służy silnik elektryczny o mocy 44 KM i momencie obrotowym 125 Nm. Magazynem energii jest akumulator gromadzący 27,4 kWh. Pozwala to pokonać do 230 km na jednym ładowaniu wg normy WLTP, zaś w cyklu miejskim ma to być nawet 305 km (WLTP City). Zasięg można zwiększyć o 10 proc. za pomocą przycisku Eco, który ucina moc o 10 kW i zmniejsza maksymalną prędkość do 100 km/h (ze standardowych 125 km/h).

Od 0 do 100 km/h Dacia Spring potrzebować będzie aż 19,1 sekundy. To w dzisiejszych czasach cała wieczność, ale coś za coś, bo dzięki temu zużycie energii przez niewielki silnik jest na tyle małe, że na jednym ładowaniu w mieście energii wystarczyć ma na wspomniane 305 km. Idźmy dalej. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h, czyli powiedzmy wyprzedzanie w trasie, zajmie aż 26,2 sekundy, co potwierdza, że Dacia Spring jest autem dla osób ceniących spokój, a jej królestwem jest miasto. I tutaj auto pokaże swoje zalety, bo już spod świateł, do prędkości 50 km/h, przyspieszy w rozsądne 5,8 sekundy.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ładowanie Dacii Spring przy użyciu domowego gniazdka potrwać ma około 14 godzin, natomiast garażowy wallbox o mocy 7,4 kW skróci ten czas do 5 godzin. Najszybciej, bo w niespełna 1,5 h,  uzupełni energię terminal prądu stałego o mocy 30 kW (80 proc. pojemności w niecałą godzinę).

Zaletą Dacii Spring, oprócz kompaktowych wymiarów (3,73 m długości), jest nieduży promień skrętu, wynoszący 4,8 metra. Uzyskano to dzięki niewielkim rozmiarom silnika, przez co promień skrętu kół to aż 38 stopni.

REKLAMA

Dacia Spring – ceny i wersje

Dacia Spring oferowana będzie klientom indywidualnym w wersji Comfort, ale oprócz tego powstanie wersja Spring Business, z większą ilością nielakierowanych elementów nadwozia, łatwą do czyszczenia tapicerką z eko skóry czy łącznością Android Auto i Apple Car Play oraz kamerą cofania.

Ale przejdźmy do najważniejszego – ceny Dacii Spring. Ta ustalona jest na poziomie 76 900 złotych, zarówno dla modelu Comfort, jak i Business, co czyni ten model najtańszym pełnowartościowym modelem elektrycznym na rynku. Zamówienia ruszą w czerwcu.

Teraz natomiast zamawiać można specjalną edycję samochodu, limitowaną do 60 egzemplarzy. W cenie 87 400 złotych otrzymamy m.in.:

  • klimatyzację,
  • system audio MEDIA NAV z ekranem 7 cali,
  • radar cofania z kamerą,
  • elektrycznie otwierane szyby z przodu i z tyłu,
  • ładowarkę DC i AC,
  • czarną tapicerkę z pomarańczowymi elementami.

Pierwsze dostawy do klientów indywidualnych jeszcze we wrześniu 2021 roku.

Inna wersja dla biznesu to Spring Cargo, która zamiast tylnej kanapy oferuje 1100 litrów przestrzeni bagażowej i 325 kg ładowności. Samochód przeznaczony jest dla dostaw ostatniego kilometra lub mikroprzedsiębiorców. Ta dostępna będzie na początku 2022 roku, a ceny poznamy bliżej tej daty.

Dacia Spring i Traficar

Wiemy już, że Dacia Spring trafiła właśnie do floty carsharingowej firmy Traficar, a pierwsze egzemplarze wyjeżdżają od jutra (15 kwietnia) na ulice Warszawy (później kolejnych dużych miast), gotowe do wynajmu na minuty. Wypożyczenie elektrycznej Dacii Spring kosztuje tyle samo, co innych modeli, a teraz dodatkowo, na hasło Spring, Traficar oferuje dodatkowe 20 zł do wykorzystania w sieci Traficar.

zobacz galerię

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA