Dacia Spring jest zapowiedzią pierwszego elektrycznego modelu tej rumuńskiej marki. Jednocześnie producent wyraźnie zapowiada, że będzie to najbardziej przystępny w Europie, w stu procentach elektryczny samochód.
Tę „taniość” rzeczywiście widać już na pierwszych oficjalnych zdjęciach – wystarczy spojrzeć na uchylne klamki, których nie uraczymy już w nowym Sandero i Loganie, a w Dacii Spring wciąż są. Będzie też przycisk otwierania klapy bagażnika, jak w dotychczasowych Daciach. Również kabina to stara, dobra, budżetowa Dacia. Ale z drugiej strony, może to właśnie jest sposób, by spopularyzować napęd elektryczny?

Poza wszystkim, Dacia korzysta z bogatego zaplecza i doświadczenia w produkcji samochodów elektrycznych, zdobywanych przez inżynierów siostrzanych marek Renault i Nissana przez przeszło 10 ostatnich lat. Co wiemy o nowym modelu Dacii?
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Dacia Spring – koncepcja nadwozia
Dacia Spring bazuje na elektrycznym modelu Renault City K-ZE, oferowanych w Chinach. Ten z kolei jest konstrukcją siostrzaną do Renault Kwid. Ma nadwozie o długości 3,73 metra, szerokości 1,77 metra i wysokości 1,516 metra. Z kolei rozstaw osi to 2,423 metra.
W każdym razie Spring jest miejskim, 4-miejscowym samochodem z napędem elektrycznym, który będzie dostępny dla szerokiej grupy klientów. Ma pięcioro drzwi i ma łączyć „prostotę, solidną konstrukcję i dostępność”.

Bagażnik zmieści przyzwoite 300 litrów, a po rozłożeniu kanapy 600 litrów. Dodatkowo w kabinie, w różnych schowkach i kieszeniach, znajdą się kolejne 23 litry zakamarków, a pod podłogą bagażnika jest jeszcze miejsce na koło zapasowe.
Komentarze
~Iwona, 2020-10-17 20:47:24
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?