[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Daihatsu Copen GR Sport. Zadziorny kabriolet

Toyota Gazoo Racing zaprezentowała nowy sportowy model, przeznaczony na rynek japoński. Auto jest jednak tak niecodzienne, że musimy wam je pokazać.

Daihatsu Copen GR Sport Daihatsu Copen GR Sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 37 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Japońskie samochody potrafią zaskakiwać. Maleńki sportowy kei-car ze stajni Daihatsu, marki należącej do Toyota Group, teraz wchodzi na rynek jako Copen GR Sport. Jest to nowy komercyjny projekt Toyota Gazoo Racing.

Co w nim takiego niezwykłego? Dodajmy niezwykłego dla nas, bo w Japonii takie małe auta to codzienność. Dwuosobowy kabriolet jest mniejszy od Toyoty Aygo, ale prezentuje się całkiem dobrze i proporcjonalnie.

Daihatsu Copen GR Sport - silnik i napęd

Sportowy mini-roadster ma napęd na przód. Pod maską pracuje natomiast turbodoładowany silnik z intercoolerem, dysponujący pojemnością... zaledwie 660 cm sześc. Całe auto ma raptem 3395 mm długości i 1475 mm szerokości. Jest zatem o 7 cm krótszy i o 14 cm węższy od niewielkiej przecież Toyoty Aygo.

Silnik ma przyzwoitą, zważywszy na pojemność skokową, moc 64 KM. Napęd przenoszony jest na przód za pośrednictwem 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów lub przekładni CVT z siedmioma symulowanymi przełożeniami Super Active Shift, wybieranymi za pomocą manetek za kierownicą. Nie znamy dokładnej wartości prędkości maksymalnej, ale uwagę zwraca prędkościomierz wyskalowany do 140 km/h.

Zobacz także: nowe SUV-y Volkswagena - nadchodzące premiery

REKLAMA

REKLAMA

Daihatsu Copen GR Sport Daihatsu Copen GR Sport

To jednak nie koniec niespodzianek. Pamiętajmy, że auto opracował sportowy oddział Toyoty – Toyota Gazoo Racing. A to zobowiązuje. Auto wyposażone jest na przykład w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co poprawia trakcję podczas próby dynamicznego ruszenia z miejsca.

Znajdziemy tu także wzmocnienia i usztywnienia podwozia, tuningowane elektryczne wspomaganie kierownicy dla lepszego wyczucia drogi, zoptymalizowane, sportowe zawieszenie oraz elektrycznie składany twardy dach.

Daihatsu Copen GR Sport - nadwozie i wnętrze

Doświadczoną rękę specjalistów Toyota Gazoo Racing widać także na zewnątrz. Copen GR Sport otrzymał na przykład na nowo zaprojektowaną osłonę chłodnicy oraz nowe zderzaki z przodu i z tyłu.

Tylny zderzak ma również zintegrowany dyfuzor. Z kolei kute, aluminiowe koła marki BBS są wykończone szarym, matowym lakierem dla zwiększenia efektowności. Przednie i tylne światła LED zostały wykończone ciemnymi akcentami, a z przodu, tyłu i boku pojawiły się plakietki GR Sport.

Zobacz także: 1500 aut dziennie - supernowoczesna fabryka

REKLAMA

Daihatsu Copen GR Sport Daihatsu Copen GR Sport

We wnętrzu sportowych akcentów jest więcej. Kabina wykończona na czarno mieści sportowe fotele RECARO z logo GR, skórzaną kierownicę marki MOMO z metalowymi wstawkami i znaczkiem GR, specjalną tablicę rozdzielczą i elementy wykończenia czarnym lakierem fortepianowym.

Toyota Gazoo Racing opracowała także dodatkowo płatne części do tuningu aerodynamicznego. Samochód można w ten sposób uzbroić m.in. w przedni spojler, nakładki na progi, lotki na przód i tył oraz tylny spojler na klapę bagażnika.

Pierwszy z wymienionych wariantów, z manualną skrzynią biegów, jest nieco droższy i kosztuje około 22 480 dolarów. Za odmianę z automatem trzeba zapłacić poniżej 22 000 dolarów.

Zobacz także: 70 nowych modeli Volkswagena do 2028 r.!

REKLAMA

REKLAMA

Daihatsu Copen GR Sport Daihatsu Copen GR Sport

Toyota GR

Toyota wprowadziła do swoich salonów w Japonii sportową markę GR (Gazoo Racing) w 2017 roku. Początkowo seria składała się z siedmiu modeli i jest systematycznie rozbudowywana. Samochody z serii GR są dostępne w Japonii w najwyższej wersji GRMN, średniej GR i bazowej GR SPORT.

Limitowane edycje GRMN obejmują szeroko zakrojone zmiany, w tym tuning silnika. Toyota oferuje także GR PARTS, czyli części do personalizacji seryjnych samochodów Toyoty. W Europie pierwszym przedstawicielem nowej marki był limitowany Yaris GRMN, zaś obecnie w sprzedaży także w Polsce dostępny jest Yaris GR Sport.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij