Japońskie samochody potrafią zaskakiwać. Maleńki sportowy kei-car ze stajni Daihatsu, marki należącej do Toyota Group, teraz wchodzi na rynek jako Copen GR Sport. Jest to nowy komercyjny projekt Toyota Gazoo Racing.
Co w nim takiego niezwykłego? Dodajmy niezwykłego dla nas, bo w Japonii takie małe auta to codzienność. Dwuosobowy kabriolet jest mniejszy od Toyoty Aygo, ale prezentuje się całkiem dobrze i proporcjonalnie.
Daihatsu Copen GR Sport - silnik i napęd
Sportowy mini-roadster ma napęd na przód. Pod maską pracuje natomiast turbodoładowany silnik z intercoolerem, dysponujący pojemnością... zaledwie 660 cm sześc. Całe auto ma raptem 3395 mm długości i 1475 mm szerokości. Jest zatem o 7 cm krótszy i o 14 cm węższy od niewielkiej przecież Toyoty Aygo.
Silnik ma przyzwoitą, zważywszy na pojemność skokową, moc 64 KM. Napęd przenoszony jest na przód za pośrednictwem 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów lub przekładni CVT z siedmioma symulowanymi przełożeniami Super Active Shift, wybieranymi za pomocą manetek za kierownicą. Nie znamy dokładnej wartości prędkości maksymalnej, ale uwagę zwraca prędkościomierz wyskalowany do 140 km/h.
Zobacz także: nowe SUV-y Volkswagena - nadchodzące premiery