[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Devel Sixteen. Dwa lata czekania na hiperauto

Devel Sixteen to długo zapowiadany hipersamochód. Teraz producent zdradza, że chętnych na zakup jest więcej, niż planowanych aut.

Devel Sixteen Devel Sixteen

Zapowiedzi nadejścia 5000-konnego hipersamochodu Devel Sixteen sięgają roku 2013. Cztery lata później auto pojawiło się na salonie samochodowym w Dubaju. Teraz z kolei okazuje się, że czas oczekiwania na dostarczenie Devela Sixteen to co najmniej dwa lata, a chętnych jest więcej, niż wynieść ma planowana produkcja.

Ale nie wystarczy tylko wyrazić zainteresowanie hipersamochodem i mieć na koncie „luźne” 2 mln euro. Jak bowiem zdradza producent, to nie klienci wybierają ten samochód, ale to samochód wybiera klientów. Dodaje to modelowi bardziej ekskluzywnego charakteru.

Devel Sixteen - silnik i napęd

Najciekawsze w tym wszystkim jednak to, co napędza ten hipersamochód z innej bajki. Silnik to własna konstrukcja producenta. Ma 12,3 litra pojemności skokowej i – jak sugeruje nazwa – szesnaście cylindrów w układzie V.

W topowej wersji, której cena swobodnie sięga okolic 2 mln euro, to potężne V16 generować ma niewyobrażalną wręcz moc 5078 koni mechanicznych i 5094 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Dość powiedzieć, że to przeszło trzykrotnie więcej niż w Bugatti Chironie i jego 8-litrowym W16.

Zobacz także: Toyota GR Supra - wielki powrót!

REKLAMA

REKLAMA

Devel ma wypuścić trzy wersje mocy Devela Sixteen. Dwie bazowe odmiany o mocy 2029 KM i 3043 KM przeznaczone są na drogi publiczne. Korzystają z połowy silnika topowej wersji – jest to podwójnie doładowane V8. Kosztują odpowiednio 1,4 mln euro oraz 1,65 mln euro.

Trzecia odmiana to wspomniana wyżej topowa wersja, o mocy 5078 KM generowanej poczwórnie doładowanym silnikiem V16. Ten model ma być dostępny wyłącznie do jazdy po torze. Kosztuje niemal 2 mln euro.

Devel Sixteen - osiągi

Wcześniejsze doniesienia podawały, że w przypadku topowego modelu Devel Sixteen, czas na sprint od 0 do 100 km/h to zaledwie 1,8 sekundy, a maksymalna prędkość sięgać miała 560 km/h. Teraz mówi się już o „zaledwie” 515 km/h, co i tak jest wartością daleko wykraczającą poza to, co potrafi osiągnąć najszybszy hipersamochód na świecie.

Pozostaje pytanie o opony, które wytrzymają zarówno kosmiczne przyspieszenia, jak i maksymalną prędkość, nie mówiąc o innych podzespołach napędowych. Przypomnijmy, że opony Bugatti Veyrona przy osiąganiu prędkości 407 km/h wytrzymywały zaledwie 15 minut takiej jazdy, co nie było problemem o tyle, że paliwa w zbiorniku wystarczało na raptem 12 minut...

Zobacz także: Skoda Kodiaq RS - na asfalt i na tor

REKLAMA

Devel Sixteen - stylistyka

Przyznać trzeba, że nie tylko napęd robi piorunujące wrażenie, bo i wygląd zewnętrzny mocno ewoluował przez ostatnie cztery lata, od czasu pokazania pierwszego prototypu. Obecny model jest obły i opływowy, podczas gdy pierwowzór miał wiele kanciastych kształtów.

Pozostaje zatem czekać na realizację szumnych zapowiedzi, które ostatecznie potwierdzą, czy auto nie jest jedynie wytworem marketingowym i jakie będą jego ostateczne parametry i osiągi. Jeden egzemplarz powstał na pewno i wpadł już pod koniec 2018 roku w ręce Supercar Blondie, ale nie wykorzystano wówczas nawet ułamka jego potencjału. Wideo prezentujemy poniżej. Posłuchajcie, jak brzmi V16 (okolice 3. i 11. minuty filmu) i zobaczcie, jak „dziwnie” wygląda jego kierownica...

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij