[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Dieselgate w Grupie FCA?

Amerykanie sprawdzają, czy FCA nie oszukiwało w testach emisji spalin.

Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska EPA podejrzewa Fiat Chrysler Automobiles o używanie ukrytego oprogramowania, które pozwala silnikom diesla na zdanie testu czystości spalin, podczas gdy w normalnym ruchu emisja tlenków azotu jest znacznie wyższa. Sprawa dotyczy trzylitrowych silników wysokoprężnych montowanych w Jeepach Grand Cherokee z lat 2014-2016 oraz w Dodge’ach Ram 1500. W sumie chodzi o 104 tysiące samochodów.

Sergio Marchionne – prezes FCA – odrzucił oskarżenia zapewniając, że firma nigdy nie próbowała tworzyć oprogramowania, które odgaduje, że auto jest sprawdzane i fałszujące wynik pomiarów. Zarzuca też EPA, że można było rozwiązać ten problem „w bardziej wydajny sposób” bez doniesień sugerujących, jakoby FCA szło śladami Volkswagena.

REKLAMA

Fiat twierdzi, że oprogramowanie zainstalowane we wskazanych silnikach nie ma na celu oszukiwania testów, ale ochronę silnika. Za to przedstawiciele EPA informują, że oprogramowanie „zostało zaprojektowane by w czasie testu emisji spalin samochody spełniły jego wymogi. Sygnalizują też, że „ogranicza kontrolę emisji gdy auto porusza się z wysoką prędkością, albo podczas długich podróży”. Takie sytuacje nie są rzadkością i nie są traktowane jako oszustwo pod warunkiem, że są odpowiednio oznaczone i zgłoszone do EPA. Jednak nie wszyscy producenci zdają się o tym pamiętać – lata temu stosował je już m.in. GM, Ford, Nissan czy Toyota – EPA oskarżyła ich o „modyfikacje ograniczające efektywność oczyszczania spalin w warunkach nie objętych testem EPA”. W niektórych przypadkach służyły temu, by ułatwić rozruch silnika zimą.

Co ciekawe Cynthia Giles, przedstawiciel EPA dodała, że od afery Volkswagena instytucja ta bada też silniki Diesla innych producentów i że wcale nie jest niemożliwe by zbudować silnik Diesla spełniający wymogi czystości spalin.

Póki co sprawa jest badana, przeciwko FCA nie wniesiono zarzutów, a koncern dalej sprzedaje auta w USA. Jeśli wina zostanie udowodniona, FCA będzie musiało zapłacić ok. 44,5 tys. dolarów kary za każdy samochód, w którym zastosowano szkodliwe oprogramowanie. I pewnie pociągnie to dalsze konsekwencje prawne, podobnie jak w przypadku Volkswagena, który w kilka dni temu zgodził się na wypłatę odszkodowań na kwotę 4,3 miliarda dolarów.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 43 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij