ACR to ekstremalna odmiana ekstremalnego Vipera. Ma 600 koni mechanicznych pod maską, jest lżejszy o 36 kg, dysponuje regulowanym zawieszeniem i tylnym skrzydłem oraz wzmocnionym układem hamulcowym.
Na rok 2010 Dodge otrzymał krótsze przełożenie piątego biegu, precyzyjniejszy mechanizm zmiany przełożeń oraz zmodyfikowane tylne skrzydło, które teraz wytwarza jeszcze większą siłę dociskową przy dużych prędkościach.
Zmiany te zaowocowały nie tylko wyższą o 4 mile na godzinę prędkością maksymalną (184 mph, czyli 296 km/h), ale też nowym rekordem na słynnym amerykańskim torze Lacuna Seca. Oficjalny zmierzony Viperowi czas to 1:33,915 min.
Wcześniejszy rekord należał do samochodu Devon GTX i wynosił 1:35,117 min. Za kierownicą ACR-a zasiadał inżynier firmy SRT, czyli działu sportowego Dodge'a - Chris Winkler.
Przypomnijmy, że w sierpniu zeszłego roku Dodge Viper ACR pobił rekord okrążenia słynnego toru Nurburgring. Z czasem 7 minut 22 sekundy za sobą pozostawił Corvette ZR-1 (7 minut 26 sekund) oraz Nissana GT-R (7 minut 29 sekund). Vipera prowadził wtedy kierowca wyścigowy, znany z serii WTTC - Tom Coronel.
Od 0 do 60 mph (96 km/h) przyspiesza poniżej 4 sekund, ćwierć mili pokonuje w czasie 11 sekund, a przyspieszenie do 100 mph godzinę i wyhamowanie do zera także zajmuje mu 11 sekund.
Rok 2010 ma być ostatnim rokiem produkcji Vipera.
Zapraszamy do obejrzenia filmu z bicia rekordu na torze Lacuna Seca oraz z rekordowego przejazdu Vipera ACR na torze Nurburgring. Przypominjemy, że od niedawna rekord okrążenia należy do Gumperta Apollo (7 minut 11 sekund).
LACUNA SECA:
NURBURGRING: