Dostępne auta z silnikami V12 i W12 w Polsce

Silniki z dwunastoma cylindrami powoli odchodzą do lamusa. Wszystko przez restrykcje ekologów i emisje dotyczące spalania. Kilku producentów kurczowo trzyma w ofercie modele z dużymi silnikami V12 i W12. Oto przegląd tych aut na polskim rynku.

Mercedes-Maybach Klasy S

Mercedes-Benz
Niemiecki producent ma dość sporo do zaoferowania w kwestii silników V12. Najwięcej jest ich w Klasie S. Wersje S 600L i Maybach S 600 mają po 530 KM, a mocniejsze odmiany S65 AMG i S65 AMG Coupe po 630 KM. Wszystko wykrzesane z 6-litrowego silnika V12 z doładowaniem. Oprócz wspomnianej Klasy S, pozostałe modele z tuzinem cylindrów w palecie Mercedesa pochodzą ze stajni AMG, wszystkie z dopiskiem cyferką 65. Do wyboru jest terenowa G Klasa o mocy 612 KM (niedługo będzie po faceliftingu z większą mocą) oraz luksusowy roadster SL o mocy 630 KM i 1000 Nm. "Najtańszy" Mercedes z dwunastoma cylindrami, czyli S600 to wydatek co najmniej 762 500 zł. Najdroższy jest G65 AMG za 1 275 000 zł, oczywiście bez opcji dodatkowych.

Aston Martin V12 Vantage
Takie "ślaczki" i kłęby dymu zostawia dwunastocylindrowy silnik w modelu V12 Vantage

Aston Martin
Brytyjska marka słynie z silników w układzie V12. Tak naprawdę, jednostka powstała z połączenia dwóch V-szóstek z Forda Mondeo ST220. W podstawowej wersji w Astonie DB9 osiąga 477 KM. Poza modelami V8 Vantage (Coupe i Roadster) wszystkie modele Astona mają silnik 6.0 V12. Najmocniejsza odmiana występuje w modelu Vanquish, ma on moc 573 KM. Najtańsze V12 u Astona kosztuje 968 208 zł w modelu V12 Vantage.

BMW serii 7 z silnikiem V12

BMW
Tutaj sprawa jest prosta. Dwunastocylindrowy silnik występuje tylko w Serii 7. Można ją mieć w wersji zwykłej lub przedłużonej. V12 o pojemności 5972 cm3 osiąga tam 544 KM. Katalogowo do setki przyspiesza w 4,6 s. BMW 760i kosztuje co najmniej 654 700 zł, za przedłużoną wersję trzeba zapłacić 693 600 zł.

Audi A8 W12

Audi
W niemieckiej marce z Ingolstadt jest podobnie jak w BMW. Jest tylko jeden model z silnikiem dwunastocylindrowym. Mowa o A8 L W12, czyli najbardziej luksusowej odmianie A-ósemki. Tam 6,3-litrowy motor FSI produkuje 500 KM. Silnik W12 pojawił się po raz pierwszy 10 lat temu. Wówczas miał 450 KM. Dziś, za najtańsze A8 L W12 trzeba zapłacić 644 940 zł.

 

Rolls-Royce Wraith

Bentley i Rolls-Royce
Brytyjczycy lubują się w silnikach dwunastocylindrowych. Oprócz Astona Martina takie jednostki stosuje Bentley i Rolls-Royce. Silniki tego pierwszego pochodzą z Volkswagena, to jednostka W12 (taka sama jak w A8). Występuje w modelach Flying Spur i Continental. RR stosuje aksamitnie pracujące motory V12 z BMW we wszystkich swoich modelach. Ceny tych aut są ustalane indywidualnie. W Rolls-Royce'ie podobno nie ma kwoty maksymalnej...

Zobacz również:
REKLAMA