[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Drastyczny spadek importu używanych aut do Polski

W marcu nastąpił potężny spadek liczby sprowadzonych do Polski używanych samochodów. Ma to oczywiście związek z pandemią koronawirusa, co oznacza, że większe spadki wciąż przed nami.

Samochody używane Samochody używane, fot. shutterstock

Jak wynika z danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów, w marcu 2020 roku import używanych samochodów do Polski spadł w porównaniu z zeszłym rokiem aż o ponad 41 proc.

Liczba 52 268 sprowadzonych używanych aut oznacza, że – jak zauważa Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w swoim raporcie – marzec 2020 roku jest najgorszym od 2006 roku pod względem liczby sprowadzonych pojazdów. Co więcej, biorąc pod uwagę wszystkie miesiące, to wynik najsłabszy od lutego 2013 roku.

IBRM Samar zauważa w swoim raporcie, że pierwszy kwartał 2020 roku zamknął się w liczbie nieco ponad 216 tys. egzemplarzy sprowadzonych aut – osobowych i lekkich dostawczych. I o ile po dwóch mocnych pierwszych miesiącach roku rynek importu notował niemal 8-procentowy wzrost, to już marzec „zepsuł” ten wynik i obecnie pierwszy kwartał zamyka się wynikiem o niemal 11 proc. słabszym, niż zeszłoroczny.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej

Jest pewne, że w kolejnych miesiącach zanotujemy prawdziwe tąpnięcie na rynku aut używanych, bowiem ograniczenia w poruszaniu się, czy zamykanie granic powodują, że import praktycznie nie istnieje. Tak będzie w kolejnych tygodniach, a może i miesiącach.

Import używanych aut w Polsce w 2020 roku – pierwszy kwartał

Przypomnijmy, że jak pisaliśmy, w styczniu 2020 roku sprowadzono do Polski o niemal 9 proc. więcej używanych aut niż rok wcześniej. Wówczas najpopularniejsze modele to Audi A4, Volkswagen Golf i Opel Astra, a średni wiek sprowadzanych aut to 11 lat i 7 miesięcy.

Wcale nie gorzej było w lutym, kiedy to liczba sprowadzonych aut wzrosła i była o ponad 6 proc. większa niż rok wcześniej. Średni wiek był minimalnie lepszy niż w styczniu, bo wynosił 11 lat i 5 miesięcy, a trzy najpopularniejsze modele lutego to również Audi A4, Volkswagen Golf i Opel Astra.

Jak było w marcu? Średni wiek sprowadzonych aut znów był minimalnie lepszy, bo wynosił 11 lat i 4 miesiące, przy czym średnia dla całego kwartału to 11 lat i 6 miesięcy. Najczęściej sprowadzane modele to znów Audi A4, Volkswagen Golf i Opel Astra, a dalej BMW Serii 3, Audi A3 i Volkswagen Passat.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Poniżej prezentujemy listę TOP 10 najczęściej sprowadzanych do Polski aut używanych w pierwszym kwartale 2020 roku.

  1. Audi A4 – 7 264 szt.
  2. Volkswagen Golf – 6 073 szt.
  3. Opel Astra – 5 729 szt.
  4. BMW Serii 3 – 4 931 szt.
  5. Audi A3 – 4 135 szt.
  6. Volkswagen Passat – 3 992 szt.
  7. Audi A6 – 3 548 szt.
  8. Opel Corsa – 3 548 szt.
  9. Ford Focus – 3 540 szt.
  10. BMW Serii 5 – 3 356 szt.

REKLAMA

REKLAMA

Spada sprzedaż nowych samochodów w Polsce

Na koniec przypomnijmy, jak wygląda obecnie sprzedaż nowych samochodów w Polsce. Jak pisaliśmy kilka dni temu, również i rynek nowych aut notuje drastyczne spadki. Z danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że liczba rejestracji nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych była w marcu niższa niż w lutym, przez co łączna liczba rejestracji, liczona od stycznia do marca, jest niższa od tej sprzed roku.

Zobacz także:

Wynik rejestracji nowych aut w Polsce w marcu 2020 roku jest jednocześnie najgorszy od 2013 roku. Powodem są oczywiście obostrzenia, ale także obawy związane z pandemią koronawirusa. Chodzi z jednej strony o zakazy przemieszczania się, ale też strach klientów przed odwiedzaniem salonów, a także niepewna sytuacja gospodarcza i związana z zatrudnieniem.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA