REKLAMA

Droga ekspresowa S7 – kiedy będzie kompletna?

Nowy odcinek drogi S7 w woj. małopolskim to nie koniec, bo oto powstanie kolejny fragment, tym razem w woj. mazowieckim. Znamy też wstępną datę końca budowy całej S7.

Budowa drogi Budowa drogi, fot. shutterstock

Przy okazji konferencji prasowej, na której poinformowano o podpisaniu umowy na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podał szacowaną datę ukończenia całej trasy S7 – od granicy z Czechami w Chyżnem do Gdańska, przez Kraków i Warszawę.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Minister powiedział podczas konferencji, że „ma nadzieję, że w roku 2026 lub 2027 nastąpi oddanie do użytku ostatniego fragmentu trasy S7 pomiędzy Rabką a Chyżnem, co pozwoli uznać trasę S7 za równoległy korytarz komunikacyjny dla autostrady A1, dla Via Carpatii i drogi ekspresowej S3, z pełnym dostępem do dróg na południu Europy”.

Choć daty nie są wiążące, to trzeba przyznać, że w ostatnich miesiącach w tej sprawie sporo się zmieniło. Między Krakowem i Warszawą droga ekspresowa S7 wiedzie już przez większość trasy, a brakujące odcinki na terenie województwa małopolskiego są sukcesywnie uzupełniane.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Droga S7 – nowy odcinek na północ od Warszawy

W ostatnich dniach podpisano umowę na odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Czosnowem a Modlinem, w północnej części województwa mazowieckiego. Umowę podpisano z firmą Budimex, a wartość kontraktu to niemal 600 mln zł. Budowa ruszy wiosną przyszłego roku, a jej zakończenie planowane jest na jesień 2023 roku.

W ramach inwestycji rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik i ścieżkę rowerową. Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

W przygotowaniu są dwa kolejne odcinki, oprócz S7 Modlin – Czosnów. Jeden z nich to S7 Siedlin – Załuski o długości 12,9 km, a drugi to S7 Załuski – Modlin o długości 12 km. Obecnie trwa procedura wyboru najkorzystniejszych ofert.

Droga S7 na północ od Warszawy, fot. GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Droga S7 Kraków-Warszawa – nowe odcinki

Ostatnia wiadomość, o której pisaliśmy niedawno, dotyczyła budowy niamal 19-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 od granicy województwa świętokrzyskiego w miejscowości Moczydło do węzła Miechów. Wartość umowy to 752,9 mln zł.

Umowa przewiduje, że prace projektowe i roboty, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla odcinka Moczydło – węzeł Miechów, powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 31 miesięcy od daty zawarcia umowy. Mówimy zatem o okolicach 2023 roku, bowiem do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca. Do czasu objętego projektowaniem będą wliczane okresy zimowe.

ak wspomnieliśmy, póki co droga S7 między Krakowem i Warszawą została wybudowana niemal w całości na odcinku od granicy województw małopolskiego i świętokrzyskiego aż do Warszawy. Problemem pozostaje brak infrastruktury na terenie Małopolski.

Odcinek S7 Moczydło – Miechów, o którym mowa, jest częścią 55-kilometrowej trasy S7 w Małopolsce, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:

  • Moczydło – Miechów o długości 18,7 km,
  • Miechów – Szczepanowice o długości 5,3 km,
  • Szczepanowice – Widoma o długości 13,1 km,
  • Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska) o długości 18,3 km.

Droga ekspresowa S7 będzie jednocześnie stanowić obwodnice dla 3 miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA