REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Dwa napędy hybrydowe Skody Octavii

Nowa Skoda Octavia poza udoskonalonymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi będzie dostępna także z dwoma rodzajami napędów hybrydowych.

Skoda Octavia iV Materiały prasowe
Skoda Octavia iV

W nowej generacji Skody Octavii pojawią się dwa rodzaje hybrydowego napędu: typu plug-in, ładowanego z zewnętrznego źródła prądu oraz po raz pierwszy z technologią miękkiej hybrydy e-TEC.

W sumie ten bestseller marki po raz pierwszy będzie dostępny z aż czterema napędami do wyboru. Oprócz konwencjonalnych napędów spalinowych dostępne będą także dwie jednostki hybrydowe. Model jest jednocześnie drugim autem marki, po Skodzie Superb, w którym zastosowano napęd typu plug-in. Ponadto Octavia będzie oferowana w technologii miękkiej hybrydy, sygnowanej znakiem e-TEC.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Skoda Octavia – napędy spalinowe EVO

Jednostki wysokoprężne najnowszej generacji EVO już teraz spełniają wymagania przyszłej normy emisyjnej Euro-6d. Osiągnięto to m.in. poprzez zastosowanie układu oczyszczania spalin SCR i dzięki systemowi twin dosing, polegającym na wtryskiwaniu AdBlue przed dwoma szeregowo ustawionymi katalizatorami.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Parametry silników benzynowych EVO poprawiono poprzez zastosowanie natryskiwania plazmowego specjalnego materiału na ścianki cylindrów. Trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 110 KM jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny i pracuje w sprawnym cyklu Millera. W czterocylindrowej jednostce 1.5 TSI o mocy 150 KM system aktywnego zarządzania pracą cylindrów zmniejsza zużycie paliwa, automatycznie odłączając dwa cylindry przy małym obciążeniu.

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

Skoda Octavia występuje nie tylko w wielu wersjach silnikowych i w kilku odmianach wyposażenia, ale także jako model o bardzo różnym charakterze i zastosowaniu – w rodzinie Octavii znajdziemy modele iV, RS, Scout i wiele więcej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

Nowa Skoda Octavia ma nowoczesne wyposażenie, które dotąd kojarzyło się głównie z samochodami luksusowymi. Wśród nich m.in. ergonomiczne fotele z funkcją masażu i wentylacji. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Octavia iV Materiały prasowe
Skoda Octavia iV

Skoda Octavia - dwie hybrydy do wyboru

Skoda Octavia iV z napędem hybrydowym typu plug-in dostępna będzie dodatkowo w dwóch wariantach mocy. Octavia iV zaoferuje łączną moc 204 KM oraz moment obrotowy 350 Nm. Z kolei usportowiona wersja RS iV wyposażona będzie w silnik benzynowy 1.4 TSI 150 KM oraz silnik elektryczny o mocy 85 kW, co zapewni łączną moc 245 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm.

Auta wyposażone są w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 13 kWh. Zastosowanie tego rozwiązania pozwala na przejechanie do 62 km w cyklu WLTP przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej.

REKLAMA

Skoda Octavia e-TEC Materiały prasowe
Skoda Octavia e-TEC

 

Modele Octavia e-TEC bazują z kolei na technologii miękkiej hybrydy. Auto wykorzystuje rozrusznik z napędem pasowym na napięciu 48 V oraz akumulatory litowo-jonowe dostarczające prąd o napięciu 48 V podczas włączania i wyłączania silnika, czyniąc je szybszym i łagodniejszym.

Akumulator o pojemności 0,6 kWh znajdujący się pod przednim siedzeniem pasażera ładowany jest wyłącznie energią odzyskiwaną z hamowania. Może również zasilać akumulator rozruchowy 12 V za pomocą przetwornika prądu stałego.

Przede wszystkim jednak technologia miękkiej hybrydy w razie potrzeby dostarcza do silnika dodatkowy moment obrotowy nawet do 50 Nm, umożliwiając modelowi Octavia e-TEC przemieszczanie się na wyłączonym silniku i czyniąc go jeszcze bardziej efektywnym.

Model e-TEC dostępny będzie w dwóch wariantach pojemności silnika: trzycylindrowej 1.0 TSI o mocy 110 KM oraz czterocylindrowej 1.5 TSI o mocy 150 KM. Oba z 7-biegową skrzynią DSG.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA