Panowie, wygląda na to, że bez zmiany przyzwyczajeń się nie obejdzie: czasy, gdy damskie serca zdobywało się za pomocą drogiej luksusowej limuzyny, potężnego SUV-a czy superodjazdowego sportowego auta, odchodzą w przeszłość. Dyskusja o zmianach klimatu, emisji dwutlenku węgla i czterokołowych wehikułach żłopiących paliwo litrami nie omija przecież szerokim łukiem płci pięknej. Dlatego mężczyźni muszą dzisiaj sięgnąć po inną broń.
Takiego zdania jest w każdym razie zarząd firmy Mindset. Stylowo urządzone pokoje w szwajcarskiej Lucernie bynajmniej nie mieszczą klasycznego biura matrymonialnego. Tu, w eleganckiej willi Stutz, położonej u brzegu Jeziora Czterech Kantonów, trwa raczej praca nad ekologiczną kontrofertą dla obecnych liderów branży motoryzacyjnej.
Lorenzo R. Schmid, szef szwajcarskiej firmy Investors Spirt Avert, zainwestował już w projekt Mindset 250 mln euro, zapewniając tym samym finanse konieczne do rozpoczęcia produkcji 50 tysięcy samochodów z napędem hybrydowym. Ma się ona rozpocząć w 2009 roku i początkowo obejmować około 10 000 aut rocznie - kosztujących po około 50 000 euro za sztukę.
To śmiałe przedsięwzięcie, zapoczątkowane w sierpniu 2007 roku, zaowocowało właśnie namacalnym efektem w postaci jednego egzemplarza prototypowego wykonanego w skali 1:1. Projekt wyszedł spod ręki prezesa Mindset AG we własnej osobie - a jest nim od zeszłego roku Murat Günak, dawny główny projektant Volkswagena.
W czasie długiej kariery w przemyśle motoryzacyjnym, z przystankami w zakładach Mercedesa i Peugeota, Günak brał udział w projektowaniu tak udanych modeli jak Mercedes SLK, Peugeot 207 czy Volkswagen Tiguan. W galerii tej próżno by jednak szukać specjalne-go modelu ekologicznego. Wyjaśniając swoje zamiary Günak deklaruje, że ludzie mają pokochać ten projekt, widząc w nim po prostu samochód, a nie jedynie "pojazd odznaczający się niską emisją spalin".
Komentarze
auto motor i sport, 2008-03-31 14:37:40
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?