REKLAMA

Elektryczna Kia EV6 nadchodzi

EV6 to elektryczny samochód marki Kia, zbudowany na platformie E-GMP, który otwiera nowy rozdział w historii marki i wprowadza nowe nazewnictwo wśród „elektryków” Kia.

Kia EV6 - zapowiedź fot. materiały prasowe
Kia EV6 - zapowiedź

Nadchodzący wielkimi krokami debiut elektrycznego modelu EV6 oznacza pojawienie się wielu nowości w autach marki Kia. Na przykład po raz pierwszy zastosowano tu nową platformę podłogową dla pojazdów elektrycznych E-GMP, którą poznaliśmy niedawno, podczas premiery elektrycznego Hyundaia Ioniq 5 – modelu bliźniaczego konstrukcyjnie. Oprócz tego EV6 to nowe logo, a także nowe nazewnictwo elektrycznych modeli marki.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

EV6 – płynne linie, nowy design

Kia EV6 zadebiutuje oficjalnie jeszcze w pierwszym kwartale tego roku. Jak widać na pierwszych grafikach, model ten będzie zaprojektowany jako elegancki, opływowy hatchback o miękkich liniach, w przeciwieństwie do kanciastego Ioniqa 5, który ujrzał niedawno światło dzienne. Nie zabraknie tu stylistycznych smaczków, jak choćby tylne lampy LED, zachodzące łukiem daleko na bok auta czy klamki tworzące gładką powierzchnię z połacią drzwi.

W ramach przemian, zachodzących w marce Kia i zapoczątkowanych zmianą loga, nowe samochody elektryczne typu BEV będą miały nowe oznaczenia. Nowe nazwy modeli będą proste i spójne na wszystkich światowych rynkach. Dla samochodów elektrycznych typu BEV będą zaczynać się od przedrostka „EV”, który ma ułatwić rozeznanie się w tym, które modele Kia są elektryczne i napędzane energią zgromadzoną w akumulatorze. Po przedrostku znajdzie się liczba, która odpowiada pozycji danego modelu w gamie marki Kia.

Kia EV6 - zapowiedźfot. materiały prasowe
Kia EV6 - zapowiedź

Jeśli chodzi o napęd, tutaj producent nie zdradza szczegółów, ale w zasadzie nie musi tego robić, bo spodziewamy się użycia dokładnie tych rozwiązań, które zapowiedziano dla Hyundaia Ioniq 5. Będzie zatem wybór spośród dwóch opcji akumulatorów – 58 kWh lub 72,6 kWh oraz dwóch układów silników elektrycznych: podstawowego z silnikiem tylko z tyłu, albo opcjonalnego z silnikami z przodu i z tyłu.

Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (AWD), w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh (ok. 306 KM) i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja, w przypadku Ioniqa 5, może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. Z kolei maksymalny zasięg określany jest normą WLTP na około 470-480 km dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh.

Kia EV6 przejmie także system ultraszybkiego ładowania, z 800-woltową instalacją elektryczną oraz funkcją V2L – Vehicle-to-Load. Dzięki ładowarce 350 kW (trzy takie powstają obecnie w Polsce) Ioniq 5, a więc także i EV6, może być naładowany od 10 procent do 80 procent w zaledwie 18 minut. Co więcej, wystarczy pięć minut takiego ładowania, aby uzupełnić energię wystarczającą do przejechania 100 km. Ładowanie prądem przemiennym możliwe jest natomiast z mocą 11 kW.

Potwierdzenia tych informacji spodziewamy się w najbliższych tygodniach, kiedy producent pokaże model EV6 w pełnej krasie. Ma to nastąpić jeszcze w pierwszym kwartale 2021 roku.


zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA