Na polskie drogi w ubiegłym roku wyjechały 222 sztuki MX-30, co dało temu modelowi czwarte miejsce (po Skodzie Citigo, Nissanie Leaf i Renault Zoe) na liście najpopularniejszych samochodów z napędem elektrycznym w Polsce. Mazda MX-30 pokonała nie tylko innych debiutantów, ale też uznanych konkurentów o ugruntowanej pozycji.
Ranking sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce w 2020 roku
Marka |
Model |
Auta zarejestrowane |
Skoda |
Citigo |
516 |
Nissan |
Leaf |
491 |
Renault |
ZOE |
355 |
Mazda |
MX-30 |
222 |
Kia |
Niro |
210 |
Hyundai |
Kona |
206 |
BMW |
i3 |
205 |
Mercedes |
EQC |
191 |
Volkswagen |
ID.3 |
189 |
Opel |
Corsa |
158 |
Tesla |
Model 3 |
124 |
Audi |
e-tron |
114 |
Peugeot |
208 |
108 |
Porsche |
Taycan |
106 |
Mini |
Mini |
87 |
Kia |
Soul |
53 |
Peugeot |
2008 |
49 |
Jaguar |
I-Pace |
46 |
Smart |
Forfour |
44 |
Smart |
Fortwo |
44 |
Mercedes |
EQV |
31 |
Opel |
Zafira Life |
18 |
DS |
DS3 Crossback |
17 |
Tesla |
Model S |
17 |
Tesla |
Model X |
17 |
MAN |
eTGE |
15 |
Volkswagen |
UP! |
13 |
Volkswagen |
Crafter |
12 |
Honda |
Honda E |
11 |
Nissan |
e-NV200 |
11 |
Fiat |
500 |
10 |
Mercedes |
eVito |
10 |
Volkswagen |
Golf |
4 |
Ford |
Mustang Mach-E |
2 |
Ford |
Tourneo Custom |
2 |
Ford |
Transit Custom |
1 |
Goupil |
G4 |
1 |
Hyundai |
IONIQ |
1 |
Opel |
Ampera |
1 |
Opel |
Vivaro |
1 |
Renault |
Kangoo Express |
1 |
Volkswagen |
Transporter |
1 |
Volvo |
XC40 |
1 |
Sumaryczna liczba rejestracji |
3716 |
„Uważamy, że to doskonały wynik biorąc pod uwagę, że pierwsze egzemplarze Mazdy MX-30 pojawiły się w salonach we wrześniu” – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.
Ceny elektrycznej Mazdy MX-30 zaczynają się od 142 900 zł za bogato wyposażoną wersję Kai, która w standardzie oferuje m.in. kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, aktywny tempomat, pakiet systemów bezpieczeństwa iActivsense, kamerę cofania, nawigację satelitarną czy interfejs Apple Car Play/Android Auto. W ofercie na 2021 r. klienci mogą skorzystać z Ekodopłaty Mazdy w wysokości 5 tys. zł do każdej zamówionej MX-30 bez względu na wersję wyposażenia.

Cały rok 2020 dla Mazdy w Polsce upłynął pod znakiem SUV-ów, bo aż 2/3 samochodów japońskiej marki, które trafiły na nasze drogi należało do tego segmentu. Największą popularnością cieszył się kompaktowy SUV CX-30 ze sprzedażą 2183 szt., drugim najchętniej wybieranym modelem był CX-5, na który zdecydowało się 1293 klientów. Podium zamyka Mazda CX-3 ze sprzedażą na poziomie 1182 szt. „Zainteresowanie samochodami typu SUV cały czas rośnie, a my mamy ofertę pokrywającą większość oczekiwań na rynku – od miejskiej Mazdy CX-3 przez kompaktową CX-30 aż po model CX-5, który coraz częściej jest alternatywą modelu kombi z segmentu D. Co oczywiście nie oznacza, że odpuszczamy rynek tradycyjnych nadwozi.” – wyjaśnia Łukasz Paździor.

W 2020 r. kompaktowa Mazda 3 w wersji sedan i hatchback trafiła do 1082 klientów, tuż za nią w rankingu popularności uplasowała się Mazda 6 ze sprzedażą 968 sztuk. Podsumowując rok 2020 warto też odnotować 73 szt. Mazdy 2 i 29 egzemplarzy kultowego roadstera MX-5.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Zobacz także:
- Mandaty bez możliwości odmowy - kontrowersyjne plany PiS
- Peugeot 5008 po face liftingu: udana ewolucja - TEST
- Jak zimą uruchomić samochód na mrozie?
Rok 2020 Mazda zakończyła z całkowitą sprzedażą na poziomie 7032 sztuk, w co wliczono samochody z samorejestracji z końca 2019 r., które oferowane były w minionym roku w cenach z 2019 r.
Komentarze