REKLAMA

Elektryczna Mazda MX-30 spodobała się klientom

Mazda MX-30 została najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 roku w Polsce. Pierwszy elektryczny model Mazdy wyprzedził w rankingu sprzedaży m.in. BMW i3 oraz VW ID.3.

Mazda MX-30 materiały prasowe
Mazda MX-30
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 169 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Na polskie drogi w ubiegłym roku wyjechały 222 sztuki MX-30, co dało temu modelowi czwarte miejsce (po Skodzie Citigo, Nissanie Leaf i Renault Zoe) na liście najpopularniejszych samochodów z napędem elektrycznym w Polsce. Mazda MX-30 pokonała nie tylko innych debiutantów, ale też uznanych konkurentów o ugruntowanej pozycji.

Ranking sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce w 2020 roku

Marka

Model

Auta zarejestrowane

Skoda

Citigo

516

Nissan

Leaf

491

Renault

ZOE

355

Mazda

MX-30

222

Kia

Niro

210

Hyundai

Kona

206

BMW

i3

205

Mercedes

EQC

191

Volkswagen

ID.3

189

Opel

Corsa

158

Tesla

Model 3

124

Audi

e-tron

114

Peugeot

208

108

Porsche

Taycan

106

Mini

Mini

87

Kia

Soul

53

Peugeot

2008

49

Jaguar

I-Pace

46

Smart

Forfour

44

Smart

Fortwo

44

Mercedes

EQV

31

Opel

Zafira Life

18

DS

DS3 Crossback

17

Tesla

Model S

17

Tesla

Model X

17

MAN

eTGE

15

Volkswagen

UP!

13

Volkswagen

Crafter

12

Honda

Honda E

11

Nissan

e-NV200

11

Fiat

500

10

Mercedes

eVito

10

Volkswagen

Golf

4

Ford

Mustang Mach-E

2

Ford

Tourneo Custom

2

Ford

Transit Custom

1

Goupil

G4

1

Hyundai

IONIQ

1

Opel

Ampera

1

Opel

Vivaro

1

Renault

Kangoo Express

1

Volkswagen

Transporter

1

Volvo

XC40

1

Sumaryczna liczba rejestracji   

3716

 

REKLAMA

„Uważamy, że to doskonały wynik biorąc pod uwagę, że pierwsze egzemplarze Mazdy MX-30 pojawiły się w salonach we wrześniu” – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.
Ceny elektrycznej Mazdy MX-30 zaczynają się od 142 900 zł za bogato wyposażoną wersję Kai, która w standardzie oferuje m.in. kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, aktywny tempomat, pakiet systemów bezpieczeństwa iActivsense, kamerę cofania, nawigację satelitarną czy interfejs Apple Car Play/Android Auto. W ofercie na 2021 r. klienci mogą skorzystać z Ekodopłaty Mazdy w wysokości 5 tys. zł do każdej zamówionej MX-30 bez względu na wersję wyposażenia.

Mazda CX-30Materiały prasowe
Mazda CX-30

Cały rok 2020 dla Mazdy w Polsce upłynął pod znakiem SUV-ów, bo aż 2/3 samochodów japońskiej marki, które trafiły na nasze drogi należało do tego segmentu. Największą popularnością cieszył się kompaktowy SUV CX-30 ze sprzedażą 2183 szt., drugim najchętniej wybieranym modelem był CX-5, na który zdecydowało się 1293 klientów. Podium zamyka Mazda CX-3 ze sprzedażą na poziomie 1182 szt. „Zainteresowanie samochodami typu SUV cały czas rośnie, a my mamy ofertę pokrywającą większość oczekiwań na rynku – od miejskiej Mazdy CX-3 przez kompaktową CX-30 aż po model CX-5, który coraz częściej jest alternatywą modelu kombi z segmentu D. Co oczywiście nie oznacza, że odpuszczamy rynek tradycyjnych nadwozi.” – wyjaśnia Łukasz Paździor.

Mazda 3Fot. Kacper Mucha

W 2020 r. kompaktowa Mazda 3 w wersji sedan i hatchback trafiła do 1082 klientów, tuż za nią w rankingu popularności uplasowała się Mazda 6 ze sprzedażą 968 sztuk. Podsumowując rok 2020 warto też odnotować 73 szt. Mazdy 2 i 29 egzemplarzy kultowego roadstera MX-5.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Rok 2020 Mazda zakończyła z całkowitą sprzedażą na poziomie 7032 sztuk, w co wliczono samochody z samorejestracji z końca 2019 r., które oferowane były w minionym roku w cenach z 2019 r.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA