REKLAMA

Elektryczna Toyota C-HR i Toyota IZOA

Na salonie samochodowym w Szanghaju Toyota prezentuje elektryczną wersję modelu C-HR oraz elektryczny model IZOA.

Toyota C-HR elektryczna Materiały prasowe
Toyota C-HR i Toyota IZOA z napędem elektrycznym
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 110 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Toyota prezentuje w Szanghaju dwa nowe modele z napędem elektrycznym. Jeden z nich to znana u nas Toyota C-HR, a drugi to model IZOA, bliźniaczy do C-HR-a. Oba modele są pierwszymi Toyotami z napędem elektrycznym, oferowanymi na największym rynku świata. Debiut rynkowy planowany jest na przyszły rok.

Oba modele – elektryczny C-HR oraz IZOA – powstawać będą w zakładach spółek joint-venture, odpowiednio GAC-Toyota i FAW-Toyota.

Nowy model ma nieco zmieniony przód, ze zmniejszonym grillem, co wynika z tego, że czysto elektryczny silnik wymaga mniej chłodzenia. Toyota nie podała jeszcze żadnych informacji technicznych na temat nowych samochodów.

Toyota zaprezentowała w Szanghaju także wiele innych zelektryfikowanych samochodów. Należą do nich debiutujące na tym rynku hybrydowe wersje RAV4 oraz modeli Alphard i Vellfire, a także Corolla i Levin w wersjach plug-in hybrid dostępnych w Chinach od marca tego roku.

Zobacz także: policyjna grupa "Speed" do walki z piratami

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Rhombus Materiały prasowe
Toyota Rhombus

Toyota RHOMBUS

Atrakcją stoiska Toyoty jest koncepcyjny, futurystyczny model RHOMBUS. To samochód elektryczny, opracowany przez Toyota Motor Engineering & Manufacturing China, ośrodek R&D Toyoty w Chinach. Samochód ten powstał z myślą o kierowcach z pokolenia urodzonego po 1990 roku.

Podczas konferencji prasowej wiceprezydent Toyoty, Moritaka Yoshida, odniósł się m.in. do samochodów elektrycznych na ogniwa paliwowe, mówiąc że „od 2017 roku Toyota prowadzi w Chinach testy wodorowej Toyoty Mirai i rozważane jest wprowadzenie na chiński rynek także innych modeli na ogniwa paliwowe, w tym autobusu FC Coaster”.

Toyota C-HR oraz IZOA w wersji BEV to pierwsze modele elektryczne Toyoty, które zadebiutują w Chinach. Niedługo po tych premierach, w pierwszej połowie drugiej dekady Toyota wprowadzi na rynki całego świata wiele kolejnych modeli elektrycznych.

REKLAMA

Toyota Rhombus Materiały prasowe
Toyota Rhombus

Marka przyspieszy elektryfikację swojej gamy modelowej, by do 2030 roku sprzedawać 5,5 miliona zelektryfikowanych aut rocznie – liczba ta stanowi połowę obecnej sprzedaży Toyoty na świecie. Czy jest to realne? Taki miks udało się już osiągnąć marce w Europie Zachodniej i Środkowej – hybrydy stanowią tu 50 proc. wszystkich Toyot sprzedawanych w naszej części świata.

Do lutego 2019 całkowita globalna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów japońskiego producenta wyniosła niemal 13 milionów aut, licząc od premiery pierwszej generacji Priusa w 1997 roku. Samochody te pozwoliły uniknąć emisji ponad 103 milionów ton CO2.

W listopadzie 2018 roku na targach China International Import Expo w Szanghaju Toyota przedstawiła nową koncepcję mobilności, opartą na elektryfikacji, informatyzacji i sztucznej inteligencji. Przykładem jej wprowadzenia w życie jest system e-Pallete oparty na elektrycznych, autonomicznych wagonach o uniwersalnym zastosowaniu.

Zbliżające się Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Tokio 2020 będą okazją do zaprezentowania działania tej koncepcji w praktyce. Doświadczenia zdobyte podczas tego wydarzenia zostaną wykorzystane podczas Zimowych Igrzysk w Pekinie 2022.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA