REKLAMA

Elektryczne Audi R8 bije rekord czasu przejazdu na Nürburgringu

Audi R8 e-tron
Audi R8 e-tron
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 822 800 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

R8 e-tron, który w sprzedaży pojawi się na przełomie roku, w seryjnej wersji dysponuje mocą 280 kW (381 KM) i osiąga maksymalną prędkość 200 km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 820 Nm, z których 4900 wędruje na koła tylnej osi. W egzemplarzu, który stanął do bicia rekordu maksymalną prędkość podwyższono do 250 km/h, ale i "seryjny" R8 e-tron (Vmax. 200km/h) Północną Pętlę pokonał całkiem sprawnie, bo w ciągu 8:26,096 minuty.

Seryjne egzemplarze dwumiejscowego Audi będą wyposażane w dwa silniki elektryczne, które niezależnie od siebie napędzają tylne koła. Dzięki nim e-tron przyspiesza od zera do setki w ciągu 4,6 s. Energię elektryczne silniki czerpią z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 49 kilowatogodzin, który na co dzień pozwala na pokonanie 215 km. Potem akumulatory ponownie trzeba naładować - na stanowisku szybkiego ładowania trwa to około godziny, gdy zaś prąd czerpany jest z konwencjonalnego gniazdka, czynność ta przedłuża się do około 8 godzin.

 

Dwumiejscowy R8 e-tron od zwykłego Audi R8 różni się nie tylko rodzajem napędu i zmienioną stylistyką. Żeby przynajmniej w części zrównoważyć dodatkowy ciężar akumulatora (550 kg) w konstrukcji "elektryka" wykorzystano więcej elementów z włókna węglowego oraz elementy z lekkich stopów we wnętrzu i zawieszeniu. W sumie e-tron waży 1750 kg, czyli tylko o 150 kg więcej niż konwencjonalny egzemplarz z benzynowym V8.

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (7)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA