Pierwszym modelem elektrycznym ma być SUV E-tron, który na rynku ma zadebiutować w 2018 roku. Jednak Audi już teraz pracuje nad modelem kolejnym, a w pracach inżynierów z Ingolstadt wspomagają ludzie z Volkswagena.
Audi ma wykorzystać nowa płytę podłogową o nazwie MEB, która została opracowana dla aut elektrycznych. Na niej powstał koncepcyjny model VW I.D., który zadebiutował na targach Paryż 2016.
W jednym z wywiadów, Rupert Stadler, prezes Audi zapowiedział, że jego firma zaskoczy wszystkich w 2017 roku. I tym zaskoczeniem według niektórych mediów ma być model koncepcyjny, zapowiadający elektryczny, drogowy samochód. Stadler dodał, że Audi jest w stanie oferować kilka rodzajów akumulatorów, więc ew. stworzenie rywala dla BMW i3 wiązałoby się z wyborem akumulatorów, a to z kolei wpłynie na cenę auta.
Po SUV-ie E-tron, konkurencie dla i3 na rynku powinien pojawić się samochód elektryczny ze sportową duszą. Mówimy tu o rywalu dla BMW i8. Jednak Audi ma pokazać auto sportowe w pełni elektryczne. Podczas gdy i8 nawet w kolejnej generacji ma korzystać ze wsparcie silnika spalinowego.