Elektryczne BMW i4 debiutuje z mocą do 544 KM

BMW i4 ujrzało światło dzienne, i to od razu również w topowej wersji, będącej pierwszym elektrycznym modelem spod znaku M. Oto, co już wiemy o nowym elektrycznym sedanie.

BMW i4 eDrive 40 fot. materiały prasowe
BMW i4 eDrive 40

BMW i4 wchodzi do gry. Samochód wygląda drapieżnie i nawet te ogromne nerki nie rzucając się już tak bardzo w oczy. Przejdźmy jednak do faktów, których podczas pierwszej prezentacji w marcu tego roku jeszcze nie znaliśmy. A mowa choćby o niskim współczynniku oporu powietrza Cx 0,24, który wpływa na poprawę zasięgu i samych osiągów. Ale o nich za moment.

Nowe BMW i4 zostało opracowane jako pojazd elektryczny już od podstaw i nie jest adaptowaną wersją benzynową. Przekłada się to na większy rozstaw osi i kół, co skutkuje zwiększeniem przestrzeni dla pasażerów i bagażu (poj. 470-1290 l), ale też poprawą prowadzenia. Odpowiednio usztywniona została też karoserie, a rozpórki skrętne, aluminiowa płyta wzmacniająca i rama zawieszenia przedniego są tu trwale połączone z obudową akumulatora wysokonapięciowego.

BMW i4 eDrive 40fot. materiały prasowe
BMW i4 eDrive 40

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

BMW i4 – napęd i osiągi

Nowe BMW i4 zostanie wprowadzone na rynek w dwóch wariantach:

  • BMW i4 eDrive40 – bazowy model o mocy 250 kW (340 KM), z klasycznym napędem na tylne koła i zasięgiem do 590 kilometrów
  • BMW i4 M50 – topowy i zarazem pierwszy elektryczny samochód od BMW M, o mocy 400 kW (544 KM), z napędem na wszystkie koła i zasięgiem do 510 km.

Jak przekłada się to na osiągi? Zacznijmy od słabszego wariantu, choć w tym przypadku słowo „słabszy” nie pasuje za dobrze. BMW i4 eDrive40 ma bowiem nie tylko 340 KM mocy, ale i maksymalny moment obrotowy 430 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 s. Prędkość maksymalna to 190 km/h.

BMW i4 M50fot. materiały prasowe
BMW i4 M50

Z kolei topowe BMW i4 M50 zostało wyposażone w funkcję Sport Boost, która przez 10 sekund wyciska dodatkowe 70 KM i 65 Nm, dając w sumie aż 544 KM mocy i maksymalnie 795 Nm momentu obrotowego z dwóch silników elektrycznych. Pozwala to na przyspieszenie od zera do 100 km/h w mgnieniu oka, bo w raptem 3,9 s. Dla porównania, obecne M3 startuje do setki w 4,2 sekundy. Maksymalna prędkość i4 M50 to 225 km/h.

BMW i4 M50 jest również wyposażone w charakterystyczny dla tego modelu adaptacyjny układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M oraz opcjonalnie w obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarze do 20 cali, a środek ciężkości znajduje się o 53 mm niżej niż w BMW Serii 3, co wraz z dużym rozstawem osi pozytywnie wpływa na prowadzenie.

REKLAMA

BMW i4 – akumulator i ładowanie

BMW i4 eDrive 40fot. materiały prasowe
BMW i4 eDrive 40

Pojemność energetyczna brutto akumulatora wynosi 83,9 kWh, a jego ładowanie może odbywać się z wykorzystaniem stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy nawet do 200 kW. Pozwala to w ciągu 10 minut zwiększyć zasięg nawet o 164 (BMW i4 eDrive40) lub 140 kilometrów (BMW i4 M50). Z kolei ładowanie z użyciem wallboxa, z mocą 11 kW, uzupełni zapas energii w nieco ponad 8 godzin.

Czekamy teraz na podanie cen nowego BMW i4, a póki co zajrzyjcie do galerii zdjęć i dajcie znać, czy nowe BMW i4 przypadło wam do gustu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA