[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Elektryczne samochody w niskich ratach

Stoimy u progu elektrycznej rewolucji w motoryzacji, jednak auta na prąd wciąż są drogie. Okazuje się, że jest sposób i na to.

Volkswagen ID.3 w Polsce Volkswagen ID.3 w Polsce
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 64 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Samochody elektryczne budzą emocje, co jest szczególnie widoczne w czasie premier nowych e-modeli. Najnowszym elektryzującym dla naszego rynku wydarzeniem jest prezentacja – po raz pierwszy w Polsce - Volkswagena ID.3, która odbyła się 9 października br. w Katowicach, podczas Impact mobility rEVolution.

Samochód ten ma – według zamysłu producenta – zrewolucjonizować motoryzacyjny świat podobnie, jak wcześniej zrobiły to Volkswagen Garbus czy Volkswagen Golf. Żeby tak się stało, potrzebna jest oferta, która zwiększy dostępność aut elektrycznych dla przeciętnego Kowalskiego.

Jak w sposób najbardziej przyjazny dla kieszeni cieszyć się tym i kolejnymi elektrycznymi modelami z rodziny ID? Jaka jest rola finansowania w e-mobilności? Na te pytania odpowiadali eksperci, obecni podczas polskiej premiery samochodu.

– Zapewnienie dostępności aut elektrycznych w ramach atrakcyjnego finansowania z niskimi ratami pozwoli niemal każdemu zrealizować marzenia o e-samochodzie. Dlatego kluczową rolę w rozwoju elektromobilności w Polsce pełnią produkty finansowe – mówi Mikołaj Woźniak, Dyrektor Zarządzający Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce.

– Samochody elektryczne to nie tylko zerowa emisja CO2 i niskie koszty eksploatacji. Dzięki najnowocześniejszym systemom bezpieczeństwa oraz osiągom nieporównanie lepszym od aut z silnikami spalinowymi, są to po prostu lepsze samochody – dodaje Mikołaj Woźniak.

Zobacz także: nowy Volkswagen e-Up! - znamy cenę

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.3 w Polsce Volkswagen ID.3 w Polsce

Potwierdzają to badania przeprowadzone pod koniec ubiegłego roku przez TNS Kantar dla marki Volkswagen. Ich wyniki wskazują, że jazda próbna samochodem elektrycznym potroiła chęć zakupu ze strony ankietowanych, z 12 proc. do 36 proc.

Respondenci wymieniają także główne „bariery zakupu” elektrycznych samochodów:

  • niski zasięg (56 proc.),
  • brak punktów ładowania (53 proc.),
  • wysokie koszty (32 proc.).

Z pierwszą z nich rozprawia się model ID.3, z zasięgiem wyliczonym na ponad pół tysiąca kilometrów w wersji z najmocniejszym akumulatorem. W przypadku drugiej bariery Volkswagen Group Polska będzie uczestniczył w rozwoju infrastruktury do ładowania poprzez uruchomione przy salonach dealerskich Grupy w całym kraju, publicznie dostępne punkty ładowania.

32 proc. badanych wskazuje również trzecią z przeszkód na drodze do zakupu elektrycznego samochodu: wysokie koszty. Co prawda wyższą cenę e-pojazdu w pewnym stopniu rekompensują znacznie niższe całkowite koszty użytkowania auta, jednak nadal dla części potencjalnych nabywców cena stanowi „barierę zakupu”.

Zobacz także: rewolucyjny Volkswagen ID.3 już jest!

REKLAMA

Volkswagen ID.3 w Polsce Volkswagen ID.3 w Polsce

– Dlatego w rozwoju e-mobilności kluczową rolę mają produkty finansowe, które sprawią, że klienci nie będą martwić się ceną takich pojazdów. Są różne grupy klientów, które mają odmienne potrzeby i oczekiwania, inne możliwości finansowe. Naszym celem jest jak najszersza dostępność elektrycznych samochodów dla każdej z tych grup. Aby to zrealizować, tworzymy przewidywalny i pewny dla nabywców cykl życia e-pojazdu, bazujący na popularnym leasingu z niskimi ratami i możliwości zwrotu auta na koniec umowy – wyjaśnia Mikołaj Woźniak.

Dzięki finansowaniu w niskich ratach, w ciągu siedmiu lat samochód elektryczny będzie używany nawet przez trzech różnych klientów o zróżnicowanej sile nabywczej – od osoby kupującej nowe auto, przez nabywcę pojazdu „młodego” używanego (3-letniego), do klienta samochodu używanego (6-letniego).

Co ważne – e-samochody w leasingu są regularnie serwisowane i kontrolowane w Autoryzowanych Stacjach Obsługi. Ich stan techniczny jest więc stale monitorowany, dzięki czemu auta wracające po kolejnych umowach leasingu są w jak najlepszej „kondycji”, ale nadal są dostępne w atrakcyjnych ratach.

– Jaka jest zatem rola instytucji finansowej w e-mobilności? Przede wszystkim eliminujemy „barierę zakupu” takich pojazdów i bierzemy na siebie ryzyka związane z elektrycznym samochodem, jego eksploatacją i żywotnością. Zwiększamy liczbę bezemisyjnych aut na polskich drogach, ułatwiamy kierowcom oswojenie się z nową technologią i polubienie jej, a także tworzymy nowe e-usługi. Krótko mówiąc: popularyzujemy elektromobilność – podsumowuje Mikołaj Woźniak.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij