[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Elektryczny Ford Mustang Lithium z manualną skrzynią

Jeśli ochłonęliście już po premierze elektrycznego Ford Mustanga Mach-e, który jest SUV-em, mamy dla was kolejną niespodziankę. Jest nią Mustang Lithium.

Ford Mustang Lithium Ford Mustang Lithium
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 185 010 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Ford Mustang Lithium, w przeciwieństwie do zaprezentowanego niedawno Forda Mustanga Mach-e, nie jest ani SUV-em, ani nawet autem, które wejdzie do seryjnej produkcji. Nic z tych rzeczy. Elektryczny Mustang Lithium powstał na potrzeby salonu samochodowego SEMA w Las Vegas, gdzie podobne szalone konstrukcje są na porządku dziennym.

Co takiego niezwykłego jest w Fordzie Mustangu Lithium? Otóż po pierwsze, w klasycznym nadwoziu Mustanga, nieco nawet podrasowanym wizualnie, na wzór wersji Shelby, zamiast przyjemnie bulgoczącego silnika V8 mamy po prostu motor elektryczny o dużej mocy i momencie obrotowym.

Ale to nie wszystko. Większym zaskoczeniem jest tu bowiem fakt zastosowania manualnej skrzyni biegów. Tak, dobrze widzicie. Manualna skrzynia biegów w samochodzie elektrycznym, który tak naprawdę z reguły wykorzystuje jedno, stałe przełożenie. Wyjątkiem jest Porsche Taycan, gdzie dla obniżenia zużycia energii użyto automatycznej przekładni dwustopniowej.

Ford Mustang Lithium ma nie tylko sześć biegów zmienianych ręcznie, ale także sprzęgło, jak w tradycyjnym samochodzie. W jaki sposób konstrukcja wytrzymuje potężną moc i jeszcze większy moment obrotowy, dostępny w silniku elektrycznym już od startu – nie wiemy.

Zobacz także: niezwykły pojedynek - KITT kontra GMC Drużyny A

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mustang Lithium Ford Mustang Lithium

Ford Mustang Lithium – silnik i napęd

Elektryczny Ford Mustang Lithium, zaprezentowany w Las Vegas, jest efektem współpracy koncernu Ford i firmy Webasto – tej, którą znamy z produkcji systemów ogrzewania postojowego. Samochód napędzany jest elektrycznym silnikiem, generującym maksymalny moment obrotowy 1356 Nm oraz moc 900 KM.

Większość miejsca pod maską zajął potężny 800-woltowy pakiet litowych akumulatorów trakcyjnych, zdolny wygenerować 1 MW energii elektrycznej i napędzać mocny, dwuwirnikowy silnik elektryczny. Pakiet akumulatorów umieszczono w lekkiej, sygnowanej napisem i logo Webasto, obudowie z poliwęglanu.

Moc Mustanga trafia na tylną oś, gdzie zamontowano 20-calowe obręcze. Napęd wykorzystuje mechanizm różnicowy Torsen Super 8.8 o ograniczonym poślizgu. Ford pomaga kierowcy w zarządzaniu tym zelektryfikowanym napędem za pośrednictwem czterech trybów jazdy, odpowiednio dawkujących i ograniczających moment obrotowy. Ich wyboru można dokonywać za pośrednictwem 10,4-calowego, dotykowego ekranu.

Zobacz także: 680 KM w elektrycznym modelu Volkswagena

REKLAMA

Ford Mustang Lithium Ford Mustang Lithium

Zawieszenie Mustanga Lithium obniżono o 2,5 cm, a masę auta zredukowano, stosując specjalnie zaprojektowane dla tego modelu elementy z włókna węglowego, dodając pakiet Ford Performance Track Handling Pack, tylny dyfuzor i hamulce Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami, pochodzące z modelu Shelby GT350R.

Powstały we współpracy z Webasto, prototypowy Ford Mustang jest pokazem możliwości nowych, elektrycznych napędów. Szczegółowe osiągi tego modelu, jak prędkość maksymalna czy przyspieszenie do setki nie są jeszcze znane - ale Ford zapewnia, że auto ma oszałamiające przyspieszenie na dystansie ćwierć mili.

W ramach współpracy z Webasto Mustang Lithium korzysta również z szybkiej stacji ładowania TurboDX oraz przenośnej ładowarki TurboCord. Ten model jest poligonem doświadczalnym dla technologii zarządzania akumulatorami i temperaturą, które Ford i Webasto zamierzają wspólnie wprowadzić na rynek.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij