[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Elektryczny Volkswagen ID. R szybszy od bolidu F1?

Podczas Goodwood Festival of Speed Volkswagen zaatakuje rekord przejazdu trasy, ustalony już dwie dekady temu przez bolid F1. Czy elektryczny ID. R da radę?

Volkswagen ID R w Goodwood Volkswagen ID R w Goodwood
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 64 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Podczas obywającego się od 4 do 7 lipca w południowej Anglii festiwalu, dojdzie do pojedynku na technologie. Samochód z napędem elektrycznym kontra auto z silnikiem spalinowym. Takie jest wyzwanie tegorocznej edycji tej imprezy. W jej ramach Volkswagen wystawiający elektryczny model ID. R zaatakuje ustanowiony 20 lat temu i dotąd nie pobity rekord przejazdu trasy.

Wynik 41,6 sekund ustanowił w 1999 roku niemiecki kierowca Nick Heidfeld w samochodzie Formuły 1, McLarenie-Mercedesie MP4/13 z wolnossącym silnikiem V10 o mocy 780 KM. Volkswagen ID. R, którego moc systemowa wynosi 680 KM, już w zeszłym roku ustanowił w Goodwood nowy rekord – w kategorii samochodów elektrycznych.

Francuz Romain Dumas za kierownicą ID. R – sportowego przedstawiciela aut z rodziny ID. wyposażonych w napęd elektryczny – uzyskał wówczas trzeci najszybszy czas w historii tej imprezy, wynoszący 43,86 sekundy. Teraz jednak auto jest przygotowane na sprint po krótkiej trasie, a przed rokiem przyjechał w specyfikacji, która pozwoliła mu uzyskać rekord wszech czasów na 20-kilometrowej trasie wyścigu górskiego Pikes Peak.

Zobacz także: Volkswagen ID. R z nowym rekordem Nordschleife

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen I.D. R Pikes Peak w Goodwood Volkswagen I.D. R Pikes Peak w Goodwood

- Na rynku motoryzacyjnym jak i w sporcie samochodowym zachodzą teraz ogromne zmiany. Auta elektryczne mają coraz większe osiągi i pod wieloma względami już od dawna są na poziomie samochodów z silnikami spalinowymi – mówi dyrektor Volkswagen Motorsport, Sven Smeets.

- W Goodwood chcemy pokazać, że elektryczny napęd w jaki jest wyposażony ID. R może sprostać wyzwaniom Formuły 1. Jednak to, czy Romainowi Dumasowi uda się skutecznie zaatakować rekord ustanowiony przez Nicka Heidfelda, zależy od warunków jakie będą panowały podczas najbliższego weekendu – dodał Smeets.

Pogoda i stan nawierzchni

Zmienna pogoda w południowej Anglii oraz stan nawierzchni na terenie „Goodwood House” to niejedyne wyzwania, z jakimi będzie się mierzyć zespół. Partner Volkswagena, Bridgestone, do sprintu na dystansie 1,86 kilometra wyposażył Volkswagena w wyjątkowo miękkie, a więc wyjątkowo przyczepne wyścigowe opony.

Zobacz także: Volkswagen z rekordem wszech czasów w Pikes Peak

REKLAMA

Volkswagen ID R w Goodwood Volkswagen ID R w Goodwood

Wyzwania jakie stawia „Festival of Speed” są doskonale znane inżynierom konstruującym opony – również Nick Heidfeld uzyskał w 1999 roku swój rekordowy czas jadąc autem na oponach Bridgestone’a.

Największa różnica w konfiguracji technicznej między Volkswagenem ID. R z ubiegłego roku, a tegorocznym polega na zastosowaniu większego litowo-jonowego akumulatora i na innym sposobie zarządzania energią.

- ID. R w swojej aktualnej wersji został zmodyfikowany pod kątem maksymalnego przyspieszenia – wyjaśnia François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. - W Goodwood będą się liczyć tylko maksymalna moc i minimalna masa własna. ID. R waży (z kierowcą) mniej niż 1 000 kg.

Uzyskując najlepszy czas podczas „Race to the Clouds” na szczyt Pikes Peak w USA w czerwcu 2018 roku i ustanawiając przed czterema tygodniami rekord trasy dla samochodów elektrycznych na Północnej Pętli Nürburgringu, ID. R za każdym razem pokonywał trasę około 20 km – ponad dziesięciokrotnie dłuższą niż ta na „Festival of Speed”.

Do pobicia rekordu trasy w Goodwood zabrakło przed rokiem zaledwie 2,26 sekundy. Dotychczasowe osiągnięcia zespołu Volkswagena, który zgarnia wszystkie rekordy, po które przyjechał, zdają się gwarantować sukces również i tym razem. W końcu ID. R został ustawiony na sprint i maksymalną wydajność w krótkim czasie, a nie jak przed rokiem, na morderczą trasę, liczącą 20 kilometrów i 156 zakrętów.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij