[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Elektryczny Volkswagen e-up! z niższą ceną

Volkswagen obniża cenę elektrycznego modelu e-up! na polskim rynku o 15,4 tys. złotych.

Volkswagen e-up! Volkswagen e-up!

Elektryczne samochody nie mają w Polsce wzięcia. Są drogie w zakupie, brakuje infrastruktury sieci szybkiego ładowania i problemem jest wciąż niewielki zasięg. W zeszłym roku w Polsce zarejestrowano zaledwie 637 egzemplarzy w pełni elektrycznych pojazdów.

Sytuację chce zmienić Volkswagen, oferując na swojego najmniejszego obecnie przedstawiciela z napędem elektrycznym, model e-up!, solidną obniżkę ceny. Dzięki niej auto staje się jednym z najtańszych pojazdów elektrycznych dostępnych obecnie na polskim rynku.

Volkswagen e-up! dostępny jest w ofercie marki już od 2013 roku. Teraz można go kupić o 15 400 złotych taniej, za kwotę 101 790 złotych. To wciąż bardzo dużo, jak za małogabarytowy, miejski samochód. E-up! oferuje jednak niezłą wydajność.

Elektryczny Volkswagen potrzebuje średnio 14,6 kWh na 100 km, według normy WLTP. Zakładając średnią cenę prądu w okolicach 55 groszy za 1 kWh, daje to koszt pokonania 100 kilometrów na poziomie 8 złotych. Licząc po dzisiejszych cenach benzyny, przekładać by się to mogło na spalanie 1,6 l/100 km.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen e-up! Volkswagen e-up!

Do napędu auta służy silnik elektryczny o mocy 60 kW (82 KM), który energię czerpie z baterii litowo-jonowej, umieszczonej w podłodze między osiami samochodu. Moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem 1-biegowej przekładni.

Do prędkości 60 km/h miejski elektryczny Volkswagen przyspiesza w 4,9 sekundy. Na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje z kolei 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna auta została ograniczona do 130 km/h, aby ograniczyć wpływ na zasięg.

Jeśli o zasięg modelu e-up! chodzi, to – w zależności od stylu jazdy – wynosi on między 120 a 160 kilometrów. Według nowej normy WLTP zasięg w cyklu mieszanym określono na 134 km. W mieście jest on wystarczający.

Jak długo trwa ładowanie baterii Volkswagena e-up!? Z wykorzystaniem Wallboxa lub ładowarki typu Carport, o prądzie ładowania o mocy 3,6 kW, czas ładowania baterii wynosi sześć godzin. e-up! jest również przystosowany do ładowania prądem stałym (DC) przez złącze CCS (Combined Charging System). W tym przypadku specjalne stacje ładowania prądem o mocy 40 kW ładują baterię do 80 procent w ciągu zaledwie 30 minut.

Zobacz także: Volkswagen szykuje tańszego rywala Tesli Model 3

REKLAMA

Volkswagen e-up! Volkswagen e-up!

Do elektrycznego modelu Volkswagen dorzuca małą zachętę, która może przekonać niektórych. Chodzi o darmowy pakiet przeglądów. Dzięki niemu przez 48 miesięcy lub do przebiegu 120 tys. km nabywca nie ponosi kosztów obowiązkowych przeglądów serwisowych.

Na koniec oddajmy głos Tomaszowi Tonderowi, szefowi PR Volkswagena w Polsce, który mówi, że samochody elektryczne tanieją i ten trend będzie się utrzymywał. – Doskonałym przykładem jest elektryczny up!, który dziś kosztuje ponad 15 000 zł mniej niż w minionym roku. Podobnie będzie z autami z wyższych segmentów – przyznaje Tonder.

– Kompaktowy model „ID”, samochód elektryczny nowej generacji, który zadebiutuje w drugiej połowie tego roku, mimo bardziej pojemnej baterii będzie zdecydowanie tańszy od obecnego e-Golfa. Volkswagen zamierza sprzedawać samochody elektryczne milionom osób, a nie tylko milionerom – podsumowuje Tomasz Tonder.

Według założeń Volkswagena, roczna sprzedaż modeli z rodziny „ID” przekroczy milion egzemplarzy już w 2025 roku.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 101 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij