[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Elimen E-VN1 - premiera polskiego samochodu elektrycznego

Kolejny polski projekt samochodu elektrycznego stał się właśnie faktem. W Zakopanem zaprezentowany został pojazd o osobliwej nazwie Elimen E-VN1.

Elimen E-VN1 Elimen E-VN1

Jak mówi o nim producent, Elimen E-VN1 to pierwszy samochód elektryczny oparty o strukturę kompozytową, w całości zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce. Twórcy obiecują też, że "dzięki innowacyjnej polskiej myśli technologicznej jest lekki, ekonomiczny i ekologiczny".

Elimen E-VN1 to samochód elektryczny typu van, którego płyta podłogowa oraz większość konstrukcji nadwozia wykonane zostały z ultralekkich kompozytów. Dzięki temu jest wytrzymały, a przy tym lżejszy od klasycznych pojazdów w swojej klasie.

W wersji podstawowej waży zaledwie około 600 kg. Dodatkowo, jako pojazd elektryczny, ma być stosunkowo w eksploatacji. Koszt przejechania nim 100 kilometrów producent szacuja na średnio 7 złotych. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi od 100 do 300 kilometrów, w zależności od stylu jazdy.

REKLAMA

REKLAMA

- Na dłuższych trasach kierowca może korzystać z ładowarki pokładowej lub szybkiej ładowarki zewnętrznej, która w niecałe 30 minut pozwala naładować baterię od zera do poziomu 80 procent – mówi Przemysław Rozmysłowicz, współtwórca marki Elimen.

Samochód z założenia ma być pojemny. Przestrzeń ładunkowa to ponad 4 m sześc., a ładowność wynosi do 800 kg. Dostęp do niej, w zależności od konfiguracji, znajduje się w centralnej lub centralnej i tylnej części pojazdu.

E-VN1 w wersji podstawowej wyposażony jest w elementy takie jak:

  • GPS,
  • komputer pokładowy z telemetrią układu baterii i zdalną diagnostyką,
  • możliwość zdalnego ograniczania prędkości,
  • system nawigacji oparty na Google Maps.

REKLAMA

Kierowca dysponuje systemem kamer bocznych, kamerą cofania i lusterkami bocznymi z ekranem LCD, które zintegrowane są ze słupkiem bocznym.

Elimen E-VN1 ma możliwość sterowania blokadą dyferencjału bezpośrednio z kabiny, co przyda się w okresie zimowym, na śliskiej nawierzchni.

Zawieszenie elektrycznego vana jest pneumatyczne i zintegrowane z konstrukcją kompozytowej płyty podłogowej, co zapewnić ma wysoki komfort jazdy i umożliwia regulację wysokości pojazdu.

REKLAMA

REKLAMA

Do napędu samochodu służy, zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce, bezszczotkowy silnik elektryczny w technologii BLDC o mocy 14,9 kW.

Układ szybkiego ładowania oraz wszystkie systemy elektroniki pokładowej, w tym komputer główny i komputer sterujący baterii, również zostały zaprojektowane i wykonane w Polsce.

REKLAMA

Uniwersalna platforma, na której pojazd został zbudowany, pozwala dostosować go praktycznie dla dowolnego biznesu - od usług kurierskich i dostawczych, poprzez przedsiębiorstwa komunalne, food trucki, a nawet jako karawan dla firm pogrzebowych. - Dużym zainteresowaniem cieszy się również wśród właścicieli nowoczesnych gospodarstw rolnych - podsumowuje Przemysław Rozmysłowicz.

Oficjalna premiera Elimena E-VN1 miała miejsce podczas II Międzynarodowego Forum Energetyka i Środowisko EKOZAKOPANE 2018. Pierwsze zamówienia na samochody będzie można składać od września br.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij