[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Elimen E-VN1 - premiera polskiego samochodu elektrycznego

Kolejny polski projekt samochodu elektrycznego stał się właśnie faktem. W Zakopanem zaprezentowany został pojazd o osobliwej nazwie Elimen E-VN1.

Elimen E-VN1 Elimen E-VN1

Jak mówi o nim producent, Elimen E-VN1 to pierwszy samochód elektryczny oparty o strukturę kompozytową, w całości zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce. Twórcy obiecują też, że "dzięki innowacyjnej polskiej myśli technologicznej jest lekki, ekonomiczny i ekologiczny".

Elimen E-VN1 to samochód elektryczny typu van, którego płyta podłogowa oraz większość konstrukcji nadwozia wykonane zostały z ultralekkich kompozytów. Dzięki temu jest wytrzymały, a przy tym lżejszy od klasycznych pojazdów w swojej klasie.

W wersji podstawowej waży zaledwie około 600 kg. Dodatkowo, jako pojazd elektryczny, ma być stosunkowo w eksploatacji. Koszt przejechania nim 100 kilometrów producent szacuja na średnio 7 złotych. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi od 100 do 300 kilometrów, w zależności od stylu jazdy.

REKLAMA

REKLAMA

- Na dłuższych trasach kierowca może korzystać z ładowarki pokładowej lub szybkiej ładowarki zewnętrznej, która w niecałe 30 minut pozwala naładować baterię od zera do poziomu 80 procent – mówi Przemysław Rozmysłowicz, współtwórca marki Elimen.

Samochód z założenia ma być pojemny. Przestrzeń ładunkowa to ponad 4 m sześc., a ładowność wynosi do 800 kg. Dostęp do niej, w zależności od konfiguracji, znajduje się w centralnej lub centralnej i tylnej części pojazdu.

E-VN1 w wersji podstawowej wyposażony jest w elementy takie jak:

  • GPS,
  • komputer pokładowy z telemetrią układu baterii i zdalną diagnostyką,
  • możliwość zdalnego ograniczania prędkości,
  • system nawigacji oparty na Google Maps.

REKLAMA

Kierowca dysponuje systemem kamer bocznych, kamerą cofania i lusterkami bocznymi z ekranem LCD, które zintegrowane są ze słupkiem bocznym.

Elimen E-VN1 ma możliwość sterowania blokadą dyferencjału bezpośrednio z kabiny, co przyda się w okresie zimowym, na śliskiej nawierzchni.

Zawieszenie elektrycznego vana jest pneumatyczne i zintegrowane z konstrukcją kompozytowej płyty podłogowej, co zapewnić ma wysoki komfort jazdy i umożliwia regulację wysokości pojazdu.

REKLAMA

REKLAMA

Do napędu samochodu służy, zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce, bezszczotkowy silnik elektryczny w technologii BLDC o mocy 14,9 kW.

Układ szybkiego ładowania oraz wszystkie systemy elektroniki pokładowej, w tym komputer główny i komputer sterujący baterii, również zostały zaprojektowane i wykonane w Polsce.

REKLAMA

Uniwersalna platforma, na której pojazd został zbudowany, pozwala dostosować go praktycznie dla dowolnego biznesu - od usług kurierskich i dostawczych, poprzez przedsiębiorstwa komunalne, food trucki, a nawet jako karawan dla firm pogrzebowych. - Dużym zainteresowaniem cieszy się również wśród właścicieli nowoczesnych gospodarstw rolnych - podsumowuje Przemysław Rozmysłowicz.

Oficjalna premiera Elimena E-VN1 miała miejsce podczas II Międzynarodowego Forum Energetyka i Środowisko EKOZAKOPANE 2018. Pierwsze zamówienia na samochody będzie można składać od września br.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij