[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Engine of the Year 2018 - najlepsze silniki roku 2018

Międzynarodowy konkurs na najlepszy silnik roku - Engine of the Year - po raz trzeci z rzędu zdominowało Ferrari, zajmując pierwsze i trzecie miejsce.

Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista

Ferrari wygrało też w klasyfikacji najlepszych ze wszystkich klas, w kategorii silników nowych, silników od 3 do 4 litrów, powyżej 4 litrów i w kategorii silników wyczynowych.

Zwycięska jednostka napędowa, która zdobyła tytuł Silnika Roku 2018, to 3,9-litrowe V8 twin-turbo, które napędza modele Ferrari 488 GTB, 488 Spider i 488 Pista.

Na drugim stopniu podium znalazła się jednostka napędowa Porsche, znana z modelu 911 - 3-litrowy, turbodoładowany bokser. Trzecie miejsce, jak wspomniałem na początku, również należy do Ferrari - napędzającego model 812 Superfast silnika V12 o pojemności 6,5 litra.

Na 20-lecie istnienia konkursu Engine of the Year organizatorzy powołali jeszcze jedną kategorię "Najlepszy z najlepszych" (Best of the Best), gromadzący najlepsze silniki ostatnich dwóch dekad. Tutaj liderem jest Ferrari 3,9 twin turbo V8, drugie miejsce zajął silnik 1,0 EcoBoost Forda, a trzecie rzędowy sześciocylindrowy motor z BMW M3 E46.

REKLAMA

REKLAMA

A oto zwycięzcy w poszczególnych kategoriach:

Silnik Roku 2018

  1. Ferrari 3.9 biturbo V8
  2. Porsche 3.0 turbo boxer
  3. Ferrari 6.5 V12
  4. Tesla elektryczny
  5. Volkswagen 1.0 turbo
  6. BMW 1.5 R3, hybryda
  7. Audi 2.5 turbo R5
  8. PSA Peugeot Citroën 1.2 turbo
  9. Porsche 2.0 turbo boxer

Best of the Best

  1. Ferrari 3.9 TwinTurbo V8
  2. Ford 1.0 EcoBoost
  3. BMW M 3.2
  4. Volkswagen 1.4 TSI Twin Charger
  5. Toyota 1.5 Hybrid Synergy Drive
  6. BMW 1.5 R3, hybryda
  7. BMW 3.0 TwinTurbo R6
  8. Mazda Renesis Rotary (silnik Wankla)

REKLAMA

Wyczynowy silnik roku

  1. Ferrari 3.9 biturbo V8
  2. Porsche 4.0 bokser
  3. Ferrari 6.5 V12
  4. Mercedes-AMG 4.0 V8 biturbo
  5. Audi 5.2 V10
  6. BMW M 4.4 TwinTurbo V8

Nowy silnik roku

  1. Ferrari 6.5 V12
  2. BMW M 4.4 TwinTurbo V8
  3. Mercedes-Benz 3.0 TwinTurbo 48V ISG
  4. Porsche 4.0 V8, hybryda
  5. Audi 2.9 TFSI
  6. McLaren 4.0 TwinTurbo V8

REKLAMA

REKLAMA

"Zielony" silnik roku

  1. Tesla elektryczny
  2. BMW 1.5 R3, hybryda
  3. BMW elektryczny
  4. General Motors elektryczny
  5. Volvo 2.0 Turbo, hybryda
  6. Renault/Nissan elektryczny

Elektryczny silnik roku

  1. Tesla
  2. BMW
  3. General Motors
  4. Renault/Nissan
  5. Volkswagen
  6. Hyundai-Kia

REKLAMA

Do 1 litra pojemności

  1. Volkswagen 1.0 turbo
  2. Ford 1.0 turbo
  3. BMW 647 cm3 R2 (generator)
  4. Honda 1.0 turbo
  5. Renault/Nissan 0.9 turbo
  6. General Motors 1.0 turbo

1.0-1.4 litra pojemności

  1. PSA Peugeot Citroën 1.2 turbo
  2. Volkswagen 1.4 TFSI ACT
  3. Volkswagen 1.4 TFSI
  4. Volkswagen 1.4 TFSI, hybryda
  5. Toyota 1.2 Turbo
  6. Fiat Chrysler 1.4 MultiAir Turbo

REKLAMA

REKLAMA

1.4-1.8 litra pojemności

  1. BMW 1.5 R3, hybryda
  2. BMW 1.5 turbo R3
  3. Volkswagen 1.5 TSI Evo
  4. Audi 1.8 TFSI
  5. Honda 1.5 turbo
  6. Toyota/Lexus 1.8, hybryda

1.8-2.0 litra pojemności

  1. Porsche 2.0 turbo
  2. Mercedes-AMG 2.0 turbo
  3. Honda 2.0 turbo
  4. Audi 2.0 TFSI
  5. BMW 2.0 TwinTurbo
  6. Volvo 2.0 turbo

REKLAMA

2.0-2.5 litra pojemności

  1. Audi 2.5 Turbo
  2. Porsche 2.5 Turbo
  3. Ford 2.3 Turbo
  4. Toyota/Lexus 2.4, hybryda
  5. Mercedes Benz 2.1 CDI
  6. Subaru 2.5 Turbo

2.5-3.0 litra pojemności

  1. Porsche 3.0 turbo
  2. BMW M 3.0 twin turbo
  3. Fiat Chrysler 2.9 V6 twin turbo
  4. Mercedes-Benz 3.0 twin turbo 48V ISG
  5. BMW 3.0 twin turbo
  6. Mercedes-AMG 3.0 V6 twin turbo

REKLAMA

REKLAMA

3.0-4.0 litra pojemności

  1. Ferrari 3.9 TwinTurbo V8
  2. Mercedes-AMG 4.0 BiTurbo V8
  3. Porsche 4.0 Boxer
  4. Porsche 3.8 Boxer Turbo
  5. McLaren 4.0 TwinTurbo V8
  6. Audi/Bentley 4.0 TDI Tri-Turbo V8

Powyżej 4 litrów pojemności

  1. Ferrari 6.5 V12
  2. Audi 5.2 V10
  3. BMW M 4.4 V8
  4. Lamborghini 6.5 V12
  5. Ferrari 6.3 V12
  6. Jaguar Land Rover 5.0 V8

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij