REKLAMA

Euro NCAP – nowe wyniki testów zderzeniowych

Organizacja Euro NCAP rozbiła trzy nowe modele samochodów. Wszystkie zasłużyły na komplet pięciu gwiazdek.

Mercedes Klasy G w teście Euro NCAP Materiały prasowe
Mercedes Klasy G w teście Euro NCAP, fot. Euro NCAP

W najnowszej edycji testów zderzeniowych Euro NCAP rozbitych zostało po kilka egzemplarzy trzech modeli. Były to:

Mercedes Klasy G

W przypadku Mercedesa Klasy G testowana była popularna wersja G350d. Specjaliści ocenili poziom bezpieczeństwa oferowanego przez ten model na komplet pięciu gwiazdek. W uzasadnieniu czytamy, że Klasa G wykazała imponujące wyniki w każdej z czterech badanych kategorii.

Wyniki Mercedesa Klasy G:

  • ochrona dorosłych pasażerów – 90 proc.,
  • ochrona dzieci – 83 proc.,
  • ochrona pieszych – 78 proc.,
  • systemy bezpieczeństwa – 72 proc.

REKLAMA

REKLAMA

Honda CR-V w teście Euro NCAP Materiały prasowe
Honda CR-V w teście Euro NCAP, fot. Euro NCAP

Honda CR-V

Japoński SUV Honda CR-V, testowana w hybrydowej wersji, również wykazała się wysokim poziomem ochrony pasażerów. Specjaliści zwrócili uwagę na unikalną konstrukcję nadwozia, dającą ponadprzeciętną sztywność samochodu. Na plus zaliczono też szeroką gamę aktywnych systemów bezpieczeństwa.

Wyniki Hondy CR-V:

  • ochrona dorosłych pasażerów – 93 proc.,
  • ochrona dzieci – 83 proc.,
  • ochrona pieszych – 70 proc.,
  • systemy bezpieczeństwa – 76 proc.

REKLAMA

Seat Tarraco w teście Euro NCAP Materiały prasowe
Seat Tarraco w teście Euro NCAP, fot. Euro NCAP

Seat Tarraco

Hiszpański SUV to konstrukcyjny bliźniak Volkswagena Tiguana i Skody Kodiaq. Seat Tarraco okazał się bardzo bezpiecznym samochodem, który testy przeprowadzone przez Euro NCAP przeszedł wzorowo. Na uwagę zasługuje bardzo wysoki wynik ochrony dorosłych pasażerów.

  • ochrona dorosłych pasażerów – 97 proc.,
  • ochrona dzieci – 84 proc.,
  • ochrona pieszych – 79 proc.,
  • systemy bezpieczeństwa – 79 proc.

- Ostatni test zbadał trzy nowe modele samochodów, rywalizujące w zbliżonych segmentach rynku i zdobywające maksymalną liczbę punktów. To imponujące, ale na uwagę zasługuje jeszcze fakt, że wszystkie trzy pojazdy wyposażono w system automatycznego, awaryjnego hamowania, wykrywającego pieszych i rowerzystów. To pokazuje siłę testów konsumenckich, które nie tylko przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa, ale jednocześnie zachęcają producentów do montowania ich już w standardzie – podsumował wyniki testów Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA