W najnowszej odsłonie testów zderzeniowych organizacji Euro NCAP wzięły udział samochody w niemal pełnym przekroju rynkowych segmentów. Są auta miejskie, kompakty, SUV i samochód terenowy, a także kolejny już rozbity pojazd z napędem elektrycznym.
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
Rozbito następujące modele:
- Audi A3
- Isuzu D-Max
- Honda e
- Hyundai i10
- Kia Sorento
- Land Rover Defender
- Seat Leon
Zanim przejdziemy do wyników, trzeba sobie uświadomić, że zasady tegorocznych testów zostały po raz kolejny znacząco zaostrzone, przez co zdobycie kompletu gwiazdek jest bardzo trudne. Tak dzieje się raz na dwa lata. W połowie 2020 roku pojawiły się nowe kryteria, jak mocniejsze uderzenie boczne, nowe systemy bezpieczeństwa montowane w standardzie czy zderzenie czołowe z ruchomą przeszkodą.
Nie przedłużając, pięć z siedmiu modeli zdobyło komplet pięciu gwiazdek, były to, w kolejności alfabetycznej, Audi A3, Isuzu D-Max, Kia Sorento, Land Rover Defender i Seat Leon. Jednej gwiazdki do pełni szczęścia zabrakło Hondzie e, która punkty potraciła w kategorii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym oraz wyposażenia i działania systemów bezpieczeństwa.
Dwie gwiazdki stracił natomiast jeden z najmniejszych aut badanych w tej edycji testów – Hyundai i10. Problem pojawił się podczas zderzenia czołowego, kiedy biodrowa część pasa miała problem z utrzymaniem okolic miednicy manekina, ale więcej punktów i10 stracił na słabym działaniu funkcji automatycznego awaryjnego hamowania.
Poniżej pełna punktacja wszystkich badanych modeli, w kolejności alfabetycznej.
Komentarze