Euro NCAP rozbiło osiem aut - zdały na "piątkę"

Organizacja Euro NCAP zbadała poziom bezpieczeństwa ośmiu nowych modeli samochodów. Co ciekawe, wszystkie auta zdały na piątkę.

Skoda Karoq - test Euro NCAP
Skoda Karoq - test Euro NCAP

Euro NCAP przebadało w najnowszej edycji testów osiem aut. Były to:

  • Citroen C3 Aircross
  • Mitsubishi Eclipse Cross
  • Opel Crossland X
  • Seat Arona
  • Skoda Karoq
  • Volkswagen Polo
  • Volkswagen T-Roc
  • Volvo XC60

Dawno nie było już sytuacji, w której każdy testowany samochód otrzymał komplet pięciu gwiazdek, oznaczający najwyższy poziom bezpieczeństwa w sytuacjach, które symulują poszczególne kategorie testów.

Podczas testów Euro NCAP bada między innymi, jakim obciążeniom podlegają dorośli pasażerowie podczas różnego rodzaju wypadków - uderzenia czołowego połową szerokości auta z barierą odkształcalną, uderzenia czołowego całą szerokością auta w sztywną barierę oraz uderzenia bocznego i uderzenia w słup.

Przy okazji tych testów bada się jednak nie tylko bezpieczeństwo dorosłych, ale i ochronę dzieci. Dodatkowo, Euro NCAP testuje poziom ochrony pieszych, ochronę pasażerów przy uderzeniu z tyłu czy poziom wyposażenia i skuteczność działania systemów bezpieczeństwa.

Najlepsze wrażenie i imponujące wyniki są udziałem nowego Volvo SC60, który ochronę dorosłych pasażerów realizuje aż w 98 procentach. Ale inne auta nie pozostają w tym względzie w tyle. Na 97 proc. ochronę pasażerów oceniono w Mitsubishi Eclipse Cross, a niewielki Volkswagen Polo, Volkswagen T-Roc i Seat Arona dostały aż 96 i 95 proc. punktów.

Stosunkowo najsłabiej wypadły Citroen C3 Aircross (85 proc. ochrony dorosłych pasażerów) oraz Opel Crossland X (85 proc. ochrony dorosłych pasażerów). Oba te modele wykazały również najniższy spośród testowanych aut poziom ochrony pieszych - jako jedyne dostały w tej kategorii ponad 60 proc., podczas gdy pozostałe auta miały ponad 70 proc., a w przypadku Mitsubishi nawet 80 proc.

Poniżej wszystkie wyniki testowanych przez Euro NCAP modeli.

Citroen C3 Aircross – ocena ogólna 5 gwiazdek

  • Ochrona dorosłych pasażerów – 85 proc.,
  • ochrona dzieci – 82 proc.,
  • ochrona pieszych – 64 proc.,
  • asystenci bezpieczeństwa – 60 proc.

Mitsubishi Eclipse Cross – ocena ogólna 5 gwiazdek

  • Ochrona dorosłych pasażerów – 97 proc.,
  • ochrona dzieci – 78 proc.,
  • ochrona pieszych – 80 proc.,
  • asystenci bezpieczeństwa – 71 proc.

Opel/Vauxhall Crossland X – ocena ogólna 5 gwiazdek

  • Ochrona dorosłych pasażerów – 85 proc.,
  • ochrona dzieci – 84 proc.,
  • ochrona pieszych – 62 proc.,
  • asystenci bezpieczeństwa – 57 proc.

Seat Arona – ocena ogólna 5 gwiazdek

  • Ochrona dorosłych pasażerów – 95 proc.,
  • ochrona dzieci – 80 proc.,
  • ochrona pieszych – 77 proc.,
  • asystenci bezpieczeństwa – 60 proc.

Skoda Karoq – ocena ogólna 5 gwiazdek

  • Ochrona dorosłych pasażerów – 93 proc.,
  • ochrona dzieci – 79 proc.,
  • ochrona pieszych – 73 proc.,
  • asystenci bezpieczeństwa – 58 proc.

Volkswagen Polo – ocena ogólna 5 gwiazdek

  • Ochrona dorosłych pasażerów – 96 proc.,
  • ochrona dzieci – 85 proc.,
  • ochrona pieszych – 76 proc.,
  • asystenci bezpieczeństwa – 59 proc.

Volkswagen T-Roc – ocena ogólna 5 gwiazdek

  • Ochrona dorosłych paażerów – 96 proc.,
  • ochrona dzieci – 87 proc.,
  • ochrona pieszych – 79 proc.,
  • asystenci bezpieczeństwa – 71 proc.

Volvo XC60 – ocena ogólna 5 gwiazdek

  • Ochrona dorosłych – 98 proc.,
  • ochrona dzieci – 87 proc.,
  • ochrona pieszych – 76 proc.,
  • asystenci bezpieczeństwa – 95 proc.

Zobacz również:
REKLAMA