Euro NCAP przebadało w najnowszej edycji testów osiem aut. Były to:
- Citroen C3 Aircross
- Mitsubishi Eclipse Cross
- Opel Crossland X
- Seat Arona
- Skoda Karoq
- Volkswagen Polo
- Volkswagen T-Roc
- Volvo XC60
Dawno nie było już sytuacji, w której każdy testowany samochód otrzymał komplet pięciu gwiazdek, oznaczający najwyższy poziom bezpieczeństwa w sytuacjach, które symulują poszczególne kategorie testów.
Podczas testów Euro NCAP bada między innymi, jakim obciążeniom podlegają dorośli pasażerowie podczas różnego rodzaju wypadków - uderzenia czołowego połową szerokości auta z barierą odkształcalną, uderzenia czołowego całą szerokością auta w sztywną barierę oraz uderzenia bocznego i uderzenia w słup.
Przy okazji tych testów bada się jednak nie tylko bezpieczeństwo dorosłych, ale i ochronę dzieci. Dodatkowo, Euro NCAP testuje poziom ochrony pieszych, ochronę pasażerów przy uderzeniu z tyłu czy poziom wyposażenia i skuteczność działania systemów bezpieczeństwa.
Najlepsze wrażenie i imponujące wyniki są udziałem nowego Volvo SC60, który ochronę dorosłych pasażerów realizuje aż w 98 procentach. Ale inne auta nie pozostają w tym względzie w tyle. Na 97 proc. ochronę pasażerów oceniono w Mitsubishi Eclipse Cross, a niewielki Volkswagen Polo, Volkswagen T-Roc i Seat Arona dostały aż 96 i 95 proc. punktów.
Stosunkowo najsłabiej wypadły Citroen C3 Aircross (85 proc. ochrony dorosłych pasażerów) oraz Opel Crossland X (85 proc. ochrony dorosłych pasażerów). Oba te modele wykazały również najniższy spośród testowanych aut poziom ochrony pieszych - jako jedyne dostały w tej kategorii ponad 60 proc., podczas gdy pozostałe auta miały ponad 70 proc., a w przypadku Mitsubishi nawet 80 proc.
Poniżej wszystkie wyniki testowanych przez Euro NCAP modeli.