[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Europa - kierowcy kupują coraz mniej diesli

Coraz więcej miast zastanawia się nad zakazem wjazdu samochodów z silnikami wysokoprężnymi do centrum, a producenci coraz częściej przebąkują o zakończeniu produkcji silników diesla. Na reakcję klientów nie trzeba było długo czekać.

Silnik 3.0 TDI Audi

Klienci w Europie już od jakiegoś czasu zauważyli, że zakup samochodu z nowoczesnym silnikiem diesla pod maską nie jest już tak bardzo opłacalny. Zaawansowane jednostki są coraz bardziej awaryjne, a do tego szalę goryczy przelała afera „dieselgate” z Volkswagenem w roli głównej.

Konsekwencją tego wydarzenia jest wprowadzenie restrykcji dla samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Kilka dużych miast na całym świecie zamierza wprowadzić zakazy. Temat pojawił się nawet w dużych niemieckich ośrodkach związanych z motoryzacją, takich jak Stuttgart czy Monachium. Do 2025 roku obostrzenia pojawią się także w Paryżu, Madrycie i Atenach. Można się spodziewać, że w następnych latach za ciosem pójdą włodarze kolejnych miast.

REKLAMA

Jest to jeden z powodów, dlaczego sprzedaż nowych samochodów z silnikami diesla cały czas maleje. Najlepszym przykładem jest rynek niemiecki, gdzie udział takich wersji stanowił zawsze większość. Jednak w marcu tego roku sprzedaż spadła do rekordowo niskich 40 procent. To spory spadek w porównaniu z 45,8 proc. z roku ubiegłego oraz 48,1 proc. z 2012 roku. Sytuacja w Europie nie różni się zbyt wiele. Sprzedaż aut z silnikami wysokoprężnymi spadła z 50 do 46 proc.

Większość klientów nie zamierza ryzykować, że za kilka lat nie będą w stanie wjechać swoimi samochodami do centrów miast. W najbliższym czasie możemy się spodziewać znacznego spadku cen takich pojazdów na rynku wtórnym. Szczególnie będzie to dotyczyć marek premium, gdzie większość pojazdów ma takie silniki pod maską.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij