Jury składające się z 58 dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących 27 krajów (w tym Polskę), wybrało finałową siódemkę samochodów. Zwycięzcę poznamy dopiero w marcu przyszłego roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.
Do walki o tytuł Europejskiego Samochodu Roku mogą stanąć modele, które weszły do sprzedaży na co najmniej pięciu rynkach Starego Kontynentu w bieżącym roku, a szacowana roczna sprzedaż przekracza 5 tys. sztuk. W plebiscycie nie mogą brać udziału supersamochody.
Jurorzy mają do rozdania pulę 25 punktów na co najmniej 10 modeli. Jeden samochód może dostać maksymalnie 10 punktów. Spośród listy zgłoszonych modeli sędziowie konkursowi wybierają finałową siódemkę, która przez następne miesiące jest poddawana szczegółowym testom.
Europejska edycja plebiscytu na „Samochód Roku” po raz pierwszy odbyła się w 1964 roku. W zeszłym roku trofeum zdobył produkowany w Polsce Opel Astra. Niemiecki kompakt pokonał takich konkurentów jak Volvo XC90 czy Mazda MX-5. W 2015 roku zwyciężył Volkswagen Passat B8 przed Citroenem C4 Cactus i Mercedesem Klasy C.
Oto lista aut, które dotarły do finału:
Komentarze
~Nonzop, 2018-01-06 19:40:19
~mobi, 2016-12-20 10:32:02
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?