REKLAMA

FSO Polonez w wersji elektrycznej – zdjęcia

Przy okazji prezentacji szczegółów dotyczących elektrycznego modelu Vosco S106EV, firma FSO Syrena z Kutna pokazała gotowy prototyp modelu inspirowanego Polonezem. Wygląda bardzo efektownie.

Nowe wcielenie Poloneza od FSO Syrena S.A. Nowe wcielenie Poloneza od FSO Syrena S.A.

FSO Syrena z Kutna to spółka, która przygotowuje się do ostatnich szlifów, uzyskania homologacji i wprowadzenia do produkcji ostatecznej wersji elektrycznego modelu Vosco S106EV. Podczas prezentacji prasowej, oprócz tych zapowiedzi pokazano również inny interesujący samochód – prototypowy model, którego nadwozie inspirowane jest starym, dobrym FSO Polonezem.

Jak mówi nam Damian Woliński, projektant w FSO Syrena, inspirację polskim FSO Polonezem należy w tym wypadku traktować jedynie jako pretekst do rozwoju zupełnie nowego kierunku stylistycznego dla samochodów elektrycznych z Kutna.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dodajmy przy tej okazji, że FSO Syrena nie ma obecnie praw do używania nazwy Polonez. Podobnie zresztą jest w przypadku nazwy Syrena, która jest wykupiona przez AK Motors – firmy zapowiadającej już od dawna powrót Syreny. Póki co jednak to FSO Syrena z Kutna wygrywa wyścig, bowiem nie tylko mają już kilkanaście jeżdżących prototypów, ale jak wspomnieliśmy, przygotowują się do produkcji, a wcześniej prezentacji ostatecznej wersji modelu Vosco S106EV.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Wróćmy jednak do prototypu bazującego na stylistyce Poloneza. Wprawne oko zauważy podobieństwo detali obu pojazdów, jak choćby poczwórne przednie reflektory lub charakterystyczny wlot powietrza na masce.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy samochód koncepcyjny z Kutna nawiązuje do FSO Poloneza, ale – jak mówi nam Damian Woliński – przede wszystkim jest wizją dużego sportbacka klasy premium (tak, pada tu słowo „premium”) z charakterem auta elektrycznego. Premium zauważyć można w stylistyce tyłu, przypominającej Audi A7 Sportback.

Nowe wcielenie Poloneza od FSO Syrena S.A.

Koncept mierzy ponad 5,14 m długości, co przy wysokości 1,49 m robi naprawdę dobre wrażenie. Jak zauważa twórca, samochody koncepcyjne rządzą się swoimi prawami i wygląd produkcyjny, jeśli do takiej fazy by doszło, uległby jednak nieznacznym zmianom.

- Nasz koncept to model statyczny w skali 1:1, wyfrezowany w technologii CNC, oparty na stalowej ramie. Posiada 20-calowe koła, których rozmiar jest bardzo realny przy pojeździe produkcyjnym- mówi Damian Woliński, odpowiedzialny za design nadwozia tego konceptu.

Czy samochód ma szansę wejść do produkcji? Z jednej strony spółka pisze o ewentualnej produkcji małoseryjnej i ewentualnych zmianach w stosunku do prototypu. Realnie jednak patrząc, większych szans na to nie ma.

- Niestety na ten moment nie planujemy produkcji tego modelu, jest to wyłącznie kierunek stylistyczny naszej fabryki, ponieważ nasze plany skupiają się głównie na projekcie nowego nadwozia i wnętrza dla Vosco EV2, które chcemy zaprezentować do końca 2020 roku – podsumowuje Damian Woliński.

Zapraszamy zatem do obejrzenia galerii zdjęć wizji nowego Poloneza, a już niebawem światło dzienne ujrzy kolejny polski samochód elektryczny, tym razem opracowywany przez spółkę ElectroMobility Poland.

zobacz galerię

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA