Face lifting BMW iX3 rok po polskiej premierze

Elektryczne BMW iX3 pojawiło się u nas w sprzedaży zaledwie rok temu, a już przechodzi pierwszy face lifting. Zmiany są analogiczne do tych, które zaszły niedawno w modelu X3.

BMW iX3 facelift 2021 fot. materiały prasowe
BMW iX3 facelift 2021

Po odświeżeniu oferty i wyglądu modeli X3 i X4, BMW idzie za ciosem i prezentuje face lifting elektrycznego iX3. A ponieważ jest to model oparty wprost na BMW X3, zmiany były w zasadzie nieuniknione, i to pomimo faktu, że elektryczny SUV zadebiutował w sprzedaży zaledwie rok temu. Ze swojej strony dodamy, że BMW iX3 było już nawet bohaterem jednego z redakcyjnych testów.

BMW iX3 po face liftingu – nadwozie i wnętrze

BMW iX3 facelift 2021fot. materiały prasowe
BMW iX3 facelift 2021

Elektryczny iX3 po face liftingu ma powiększony grill. Ale spokojnie, styliści nie poszli tak daleko, jak choćby w Serii 4 i charakterystyczne dla BMW „nerki” są większe o zaledwie jeden rozmiar, a do tego mają teraz jednoczęściową ramę. Przy tym nowe są diodowe reflektory, węższe o około 10 mm, które nadają SUV-owi bardziej dojrzałego wyglądu. Dodatkowo oferowane są one także w wersji matrycowej lub nawet laserowej z zasięgiem do 650 metrów. Tylne lampy z kolei mają teraz charakterystyczny trójwymiarowy wzór, kojarzący się ze szczypcami.

BMW iX3 facelift 2021fot. materiały prasowe
BMW iX3 facelift 2021

Ale to nie koniec, bowiem nowe BMW iX3 wyposażone jest teraz standardowo w opracowany specjalnie do tego modelu pakiet sportowy M. W jego skład wchodzi między innymi bardziej agresywny styl przedniej części oraz dyfuzor z tyłu. Efektu całości dopełnią felgi w rozmiarze 19 lub 20 cali.

BMW iX3 facelift 2021fot. materiały prasowe
BMW iX3 facelift 2021

W kabinie kierowca znajdzie rozwiązania znane z nowej Serii 4, w tym większy ekran systemu multimedialnego (12,3 lub 12,5 cala, w zależności od wersji) oraz taki sam ekran wirtualnych zegarów (przekątna 12,3 cala). Oprócz tego nowe są przełączniki, pokrętła i cała konsola środkowa, w tym dźwignia zmiany biegów.

BMW iX3 facelift 2021fot. materiały prasowe
BMW iX3 facelift 2021

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

BMW iX3 po face liftingu – napęd

Kwestia napędu pozostaje bez zmian, bo też i technologia zaproponowana elektrycznemu wariantowi X3 jest najnowszą, jaką BMW ma w swojej ofercie. Jest to zintegrowana jednostka napędowa, w której silnik elektryczny, elektronika mocy i przekładnia umieszczone są we wspólnej obudowie. Całość generuje maksymalną moc 210 kW (286 KM), która przekazywana jest na drogę klasycznie, za pośrednictwem tylnych kół.

Akumulator wysokonapięciowy w BMW iX3 również należy do technologii BMW eDrive piątej generacji. Pojemność energetyczna brutto wynosząca 80 kWh i bardzo wysoka sprawność silnika elektrycznego umożliwiają osiągnięcie zasięgu do 460 km wg WLTP. Zaawansowana technologia ładowania umożliwia na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym ładowanie z mocą do 150 kW. W ten sposób w ciągu 10 minut można doładować wystarczająco energii, aby zwiększyć zasięg o 100 km w cyklu testowym WLTP.

Jeszcze jedną korzyścią z zamiany napędu spalinowego na elektryczny jest istotne obniżenie środka ciężkości, co w SUV-ie nie pozostaje bez znaczenia. Aż 74 mm niżej znajduje się teraz środek masy, poprawiając prowadzenie i stabilność w zakrętach.

Nowe BMW iX3 będzie produkowane od września 2021 roku w chińskich zakładach produkcyjnych w Shenyang, należących do spółki joint venture BMW Brilliance Automotive. W pełni elektryczny SUV będzie tam montowany zarówno na rynek lokalny, jak i na eksport. Obecnie podstawowy wariant na poziomie wyposażenia Inspiring wyceniony jest na kwotę 287 500 zł, zaś model Impressive to wydatek na poziomie 320 300 zł.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA