REKLAMA

Fatalny wynik Forda Mustanga w testach Euro NCAP

Organizacja zajmująca się testami zderzeniowymi Euro NCAP podała wynik prób Forda Mustanga. Amerykański producent nie ma powodów do zadowolenia. Wynik jest bardzo słaby.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 199 010 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Dwie gwiazdki - taką ocenę otrzymał Ford Mustang w teście Euro NCAP. To na pewno wynik poniżej oczekiwań. Tym samym amerykański muscle car jest pierwszym samochodem, który od 2015 roku uzyskał tak niską notę według europejskich standardów.

Ostatnim modelem, który otrzymał "dwie gwiazdki" była Lancia Ypsilon. Równie źle w 2012 roku wypadł Jeep Compass. Mimo że Mustang dostał ocenę 72 procent za ochronę dorosłych, to w kategorii "ochrona dzieci" wynik jest bardzo słaby - tylko 32 proc. Dla porównania Mazda MX-5, która jest mniejsza i przez Euro NCAP stawiana w jednej klasie z Mustangiem (Roadster Sport) ma te wynik o wiele lepsze - ochrona dorosłych 84% i ochrona dzieci 80%.

REKLAMA

Skąd taki słaby wynik? Tak niska ocena wynika z faktu, że Ford Mustang został zbudowany według amerykańskiej specyfikacji. Dlatego, gdy samochód trafił na Stary Kontynent został pozbawiony np. standardowego w USA systemu ostrzegającego o kolizji czołowej (Forward Collision Warning System). To wpłynęło na porażająco niską ocenę w kategorii "asystentów bezpieczeństwa" - tylko 16%. Przywołana powyżej Mazda MX-5 uzyskała ocenę w tej kategorii 64%. 

Poza tym Euro NCAP wskazał, że podczas testu z czołowym zderzeniem z przesuniętą przeszkodą obie poduszki, pasażera i kierowcy nie napompowały się wystarczająco. Z kolei pełne zderzenie czołowe wykazało, że brak napinaczy tylnych pasów spowodował wysunięcie się manekinów spod pasa bezpieczeństwa. Co skutkować może znacznymi obrażeniami w okolicach brzucha podczas wypadku. W próbie ze zderzeniem bocznym można zauważyć, że głowa manekina imitującego 10-letnie dziecko jest uderzana przez tapicerkę podczas wystrzału poduszek bocznych.  

 

Jako argument obronny pod uwagę należy wziąć fakt, że Euro NCAP rozbiło Mustanga przed liftingiem. W tym roku do sprzedaży odświeżona wersja tego modelu wyposażone m.in. w system ostrzegający przed kolizją, który będzie wykrywał pieszych z funkcja automatycznego hamowania oraz układ utrzymujący auto w pasie ruchu. Dlatego wyniki testów Mustanga po liftingu powinny być o wiele bardziej zadowalające. 

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA