[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Fatalny wynik Forda Mustanga w testach Euro NCAP

Organizacja zajmująca się testami zderzeniowymi Euro NCAP podała wynik prób Forda Mustanga. Amerykański producent nie ma powodów do zadowolenia. Wynik jest bardzo słaby.

Dwie gwiazdki - taką ocenę otrzymał Ford Mustang w teście Euro NCAP. To na pewno wynik poniżej oczekiwań. Tym samym amerykański muscle car jest pierwszym samochodem, który od 2015 roku uzyskał tak niską notę według europejskich standardów.

Ostatnim modelem, który otrzymał "dwie gwiazdki" była Lancia Ypsilon. Równie źle w 2012 roku wypadł Jeep Compass. Mimo że Mustang dostał ocenę 72 procent za ochronę dorosłych, to w kategorii "ochrona dzieci" wynik jest bardzo słaby - tylko 32 proc. Dla porównania Mazda MX-5, która jest mniejsza i przez Euro NCAP stawiana w jednej klasie z Mustangiem (Roadster Sport) ma te wynik o wiele lepsze - ochrona dorosłych 84% i ochrona dzieci 80%.

Skąd taki słaby wynik? Tak niska ocena wynika z faktu, że Ford Mustang został zbudowany według amerykańskiej specyfikacji. Dlatego, gdy samochód trafił na Stary Kontynent został pozbawiony np. standardowego w USA systemu ostrzegającego o kolizji czołowej (Forward Collision Warning System). To wpłynęło na porażająco niską ocenę w kategorii "asystentów bezpieczeństwa" - tylko 16%. Przywołana powyżej Mazda MX-5 uzyskała ocenę w tej kategorii 64%. 

Poza tym Euro NCAP wskazał, że podczas testu z czołowym zderzeniem z przesuniętą przeszkodą obie poduszki, pasażera i kierowcy nie napompowały się wystarczająco. Z kolei pełne zderzenie czołowe wykazało, że brak napinaczy tylnych pasów spowodował wysunięcie się manekinów spod pasa bezpieczeństwa. Co skutkować może znacznymi obrażeniami w okolicach brzucha podczas wypadku. W próbie ze zderzeniem bocznym można zauważyć, że głowa manekina imitującego 10-letnie dziecko jest uderzana przez tapicerkę podczas wystrzału poduszek bocznych.  

 

Jako argument obronny pod uwagę należy wziąć fakt, że Euro NCAP rozbiło Mustanga przed liftingiem. W tym roku do sprzedaży odświeżona wersja tego modelu wyposażone m.in. w system ostrzegający przed kolizją, który będzie wykrywał pieszych z funkcja automatycznego hamowania oraz układ utrzymujący auto w pasie ruchu. Dlatego wyniki testów Mustanga po liftingu powinny być o wiele bardziej zadowalające. 

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 170 300 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij